Gebruik telefoon in India

• Ger

Kun je in India de toestellen gebruiken die wij hier ook gebruiken of moeten ze voldoen aan speciale eisen?

Is het mogelijk om in India een prepaid abonnement te nemen (of iets vergelijkbaars) zodat je in India kan bellen en gebeld worden?

Hoe en waar kun je dit regelen?

Waar kan ik info hierover meer vinden?

Alavst dank voor reacties!

• Kirsten

Ik koop in India gewoon een pre-paid sim en die kan in mn eigen toestel (Nokia). Bij een van de vele telefoontoko's kun je dat kopen.

• Wieteke

Ja klopt precies wat Kirsten zegt. Ik heb gewoon een Airtel simkaart gekocht, moet je wel een simlockvrije telefoon hebben (en anders koop je die daar voor 1400 roepies). Let wel even op of de provider in heel India te ontvangen is, want soms is dat niet duidelijk (dan werkt ie in sommige regio's niet; overigens zelf niet meegemaakt maar gehoord).

• Sundri

Ga je uit de regio waar je de Indiase simcard hebt gekocht, dan ga je ook in India over op roaming en is bellen en gebeld worden dus duurder c.q. kost geld.

In Kashmir werkt geen simcard uit overig India, en een simcard uit Kashmir werkt niet in overig India.

Je Nederlandse toestel kun je in India gewoon gebruiken.

Heb je veel beltegoed uit Nederland, dan kun je dat ook gewoon in India gebruiken, m.u.v. Kashmir.

• Ger

Wat heet duur als je uit de regio gaat (dus gaat roamen)?

En hoeveel betaal je in de regio per minuut?

Wat kost een prepaidkaart?

• Sundri

Dat is moeilijk te zeggen. Ligt aan de regio waar je koopt en aan de maatschappij bij wie je het koopt, sommigen rekenen aansluitkosten en ze vragen vaak ook een of twee pasfoto's. Dat verschilt in India net zoveel als in Europa. Echter de bel- en sms-prijzen liggen wel lager dan in Europa. Het beste is dus informeren in de regio waar je verblijft.

• m.visser

Je kunt beter een telefoontje daar kopen.zijn niet zo duur en de kaart ook niet.De telefoon van hier gaat je veel geld kosten daar.Ik raad je zelfs aan om hem totaal uit te schakelen dan.Ger schreef:

>

> Kun je in India de toestellen gebruiken die wij hier ook

> gebruiken of moeten ze voldoen aan speciale eisen?

> Is het mogelijk om in India een prepaid abonnement te nemen

> (of iets vergelijkbaars) zodat je in India kan bellen en

> gebeld worden?

> Hoe en waar kun je dit regelen?

> Waar kan ik info hierover meer vinden?

>

> Alavst dank voor reacties!