Hallo Kirsten,
Zou je mij eens willen mailen? Wij hebben denk ik zo veel gemeen…Indiase partner, kinderen en moslima…
Ik zou het leuk vinden om eens jouw verhaal te horen, als jij dat ook wilt natuurlijk…
Gretjes, Rita
Rita,
Dit is een openbaar prikbord.
Waarom de vraag alleen maar gesteld aan Kirsten?
Misschien hebben andere mensen / mannen ook wel waardevolle bijdragen.
Voor moslima's hebben wij in Groningen een aparte website.
Dat kan ook natuurlijk als je liever onderling ervaringen uitwisseld.
http://www.mvmgroningen.nl/
Rob
Hoi Rob,
Ik heb de vraag specifiek aan kirtsen opgesteld omdat als ik haar berichtjes denk; goh wat leuk een andere nld vrouw die met een indier getrouwd is, kindjes heeft en dus blijkbaar ook moslim is geworden. Van mij mag iedereen reageren en zijn verhaal doen, maar omdat voor mijn gevoel Kirstens en mijn situatie erg op elkaar lijken, wilde ik haar gewoon eens persooonlijk mailen (als zij dat ook leuk vindt). Maar haar mail adres is verborgen, vandaar dat ik het op deze manier vroeg. Bedankt voor de andere website, maar ik ben al actief genoeg op andere islamitische pagina's, het ging me nu gewoon even om Kirsten.
Ik ben nog erg benieuwd (misschien is het persoonlijk, misschien iets wat gewoon zo ‘hoort’), dat als je met een moslim (Indiër???? of niet Indiër??) getrouwd bent en kindjes hebt, ben je dan DUS blijkbaar moslim geworden?
Ik heb ook een Nl kennis die met een Marokkaanse moslim is getrouwd en kindjes heeft en ook moslim is geworden. Dat vernam ik pas veel later (zij wil niet laten merken dat ze veranderd is).
Het valt mij wel op dat als er een gemengd huwelijk is, dat altijd de ‘andere’ partner moslim dient te worden?
Ik vind het heel bijzonder om te merken dat iemand die nooit met geloof bezig is geweest, ineens moslim is geworden!!!
Ik bedoel het niet negatief, ik ben gewoon nieuwsgierig.
Anita, ik vind dit een hele goeie vraag, ook ik bedoel dit niet negatief maar het viel mij ook op.
Rob, juist omdat een openbaar prikbord is mag rieta vragen wat ze wil!!! En Rob, wat bedoel je met “mensen / mannen” ???? We weten je geaardheid, niets mis mee, maar je krijgt het woord vrouwen toch wel over je lippen??? Nog met je poppen gespeeld?
Een praktiserend moslimman dient zich dermate aan de Koran te houden dat ie alleen een vrouw trouwt die moslima is, wellicht dat daarom vaak de vrouw bekeert? Dat is ook wel bijzonder
Ik was al bekeert toen ik mijn man leerde kennen. Ik was alleen toen ik bekeerde en heb daar een man bij gezocht. Bij mij was het eerst de levensstijl die mij aansprak en pas daarna ben ik me gaan verdiepen in ‘het geloof in God’. Voor mij doet het niets af aan de intensiteit waarmee ik nu het geloof belijd. Dat kan ook net zo goed zo zijn voor iemand die bekeert nadat zij een man heeft leren kennen waarmee zij haar leven wil delen. Hoeft niet, maar kan wel. Het is trouwens ook niet altijd zo dat een vrouw die zich bekeert nooit eerder met het geloof in aanraking is geweest, zij kan ook van huis uit christen zijn, om maar wat te noemen.
Ik ben net als Rita ook nog nooit een bekeerde moslima tegen gekomen die getrouwd is met een Indier en dan ook nog kindjes heeft. Ook niet zo gek natuurlijk als je het percentueel bekijkt (hoeveel nederlandse bekeerde moslima's zijn er en hoeveel moslimmannen uit India in NL -dat laatste neem ik maar even aan, aangezien ik zelf mijn man in NL heb leren kennen). Ik ben dus ook wel nieuwsgierig naar Rita, haha.
ik vind het wel grappig hoeveel reacties erop komen, terwijl ik alleen maar contact probeer te krijgen met Kirsten..
Op anita's vraag: in principe mag een moslim met een christelijke of joodse vrouw trouwen, maar kinderen worden als moslim opgevoed. Ik was christen en niemand heeft mij gedwongen moslim te worden. Ik ben nu bijna 10 jaar met mijn man getrouwd en pas vorig jaar ben ik overgegaan naar de islam.
Kirsten, ik mail je terug!!!
Prosper,
Voor de zoveelste keer heb je mij niet begrepen.
Natuurlijk mag riez vragen wat ze wil.
Maar als ze zich in haar onderwerpsregel alleen richt op 1 persoon irriteert mij dat wat. Alsof anderen niet meer mogen reageren.
Wat mijn geaardheid betreft: ik ben zeer goed geaard.
Sta met beide benen op de grond.
Rob
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?