reisroute

• sylvia

Hallo allemaal,

Begin september vertrek ik voor 4 maanden naar India en Nepal, nu zit ik met een aantal vraagtekens.

Wil op een relaxte manier reizen, geen haast en de tijd nemen voor alles. In Nepal wil ik ook een trekking doen van ongeveer een week.

Zit te twijfelen of ik 3 maanden zal gaan reizen en 1 maand vrijwilligerswerk zal gaan doen of 4 maanden zal gaan reizen.

Mijn globale route zoals ik hem nu in gedachte heb is als volgt: Delhi- Jaipur- Agra- Lucknow- Gorakhpur- Pokhara- Katmandu- Royal Chitwan Park- Varanasi- Mumbai- Goa en dan terug naar Delhi

Dat vrijwilligerswerk is in Calcutta, mocht ik dat willen gaan doen dan moet ik dus doorreizen naar Calcutta, vraag me nu af of ik dan aan 3 maanden reizen in India en Nepal genoeg zal hebben, aangezien de afstanden toch best groot zijn.

Wat denken jullie ervan?

Heb ik nog een vraag, iemand heeft mij een tip gegeven van Meditatie cursussen in India, het heet Vipassana Meditatie en zo´n cursus duurt 10 dagen, er zijn verschillende locaties in heel India. Het houd in dat je 10 dagen bezig bent met het leren/ontwikkelen van mediteren, vind het best heftig over komen, 10 dagen niet praten, 04.00 uur op, na 12.00 uur geen eten, je mag niet lezen of schrijven en de gehelen dag bezig met mediteren.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat vond je ervan en raad je het aan?

Hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen en alvast bedankt!

Groeten Sylvia Verkerk

• roy

vrijwilligerswerk is in Calcutta, mag ik graag weten.

ben recentelijk 2 keren naar Kolkata geweest vandaar.

dankje roy

• sylvia

De organisatie heet CRAWL Society, children resolution and women learning.

www.crawlsociety.org

• erik

Het is 1461 km van Delhi naar Calcutta, dat is een heel eind omrijden voor je vrijwilligerswerk. Als je het de laatste maand wilt doen, het is 2187 km vanaf Panjim (Goa). Je bent dan in Amsterdam en gaat nog even naar Rome voor vrijwilligerswerk waarna je de trein neemt naar Munchen om naar huis te vliegen.

Als je het tussen Nepal en Goa in zou willen doen. Dat is een hele lange busreis, van Kathmandu naar de oostgrens, reken maar op 2 dagen alles bij elkaar.

Hoe goed je bedoeling ook zal zijn met vrijwilligerswerk, ik zou het niet doen (en anders niet in Calcutta maar in een plaats waar je wel bent op je route.

• TUnne

Hoi

Ik heb die reis twee jaar geleden ook ongeveer gemaakt.

ALs je het vrijwilligerswerk echt wilt doen dan zou ik niet naar GOA gaan, maar vanuit varanasi reizen naar calcutta.

Voor vragen over nepal of india kan je me altijd mailen.

Groetjes

• Rob

Erik,

Ikzelf heb altijd mijn bedenkingen als het gaat om vrijwilligerswerk gaan doen in India.

Meestal willen de mensen zielige kindjes helpen, daarna nog een weekje strand.

Dat dat meer kwaad dan goed kan doen wil niemand zich realiseren.

Vrijwilligerswerk in Kolkata is van een andere orde.

Mother Theresa heeft daar o.a. een sterfhuis, waar vrijwilligers zeer welkom zijn.

Geen gezeur over het verpesten van de tehuiskindjes volgens Westerse pedagogisch theorieen, die beweren dat emotionele bindingen verknoeid worden door vrijwilligers.

Gewoon er zijn voor mensen die in hun laatste levensfase zitten.

Zelf heb ik dit nooit aangedurfd, spreek dan ook niet uit ervaring.

Rob

• erik

Ik ken het tehuis van moeder Theresa, ben er zelfs even geweest.

Maar ik wil (de) niet oordelen over het vrijwilligerswerk, ik ben meer van de praktische resizaken :)

• Anita

Hallo Sylvia,

Vorig jaar heb ik deze meditatie curus gedaan in Belgie. Zoals jij ook al aangeeft, kwam het in eerste instantie op mij ook vrij heftig over. De eerste dagen kunnen moeizaam gaan omdat je de manier van mediteren wellicht niet kent en je het normale dagelijkse leven nog niet loslaat. Er zijn in die eerste dagen dan ook een aantal mensen naar huis gegaan. Na een tijdje lukt het mediteren beter( niet bij iedereen overigens) en verloopt iedere dag eigenlijk hetzelfde.

Voor mij was het interessant om eens mee te maken maar het is geen wijze van mediteren die ik zou gaan beoefenen. Tijdens de lezingen die je savonds hebt, worden er, in mijn ogen, teveel tegenstrijdigheden genoemd en poogden ze daarmee enigszins om je te bekeren tot deze vorm van meditatie.

iedereen ervaart bepaalde vormen van meditatie weer anders en zo kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die deze vipassana meditatie wel aanspreekt.

Als je de tijd er voor hebt en voor wil vrijmaken in India, zou ik het zeker doen. Het is mooi om eens te ervaren hoe het is om echt alleen te zijn. Je kunt deze cursus echter overal ter wereld volgen en ik betwijfel of de impact anders zou zijn omdat je de cursus in India zou volgen.

Succes en veel plezier in India,

Groeten Anita

• nathalie

Hey ,

Ik kom 2 okt aan in Calcutta.

Ik ga er vrijwilligerswerk doen 9Moeder Theresa>

Is er die data ook iemand?

Zoja , contacteer mij.

Nathalie x