Hallo allemaal,
Begin september vertrek ik voor 4 maanden naar India en Nepal, nu zit ik met een aantal vraagtekens.
Wil op een relaxte manier reizen, geen haast en de tijd nemen voor alles. In Nepal wil ik ook een trekking doen van ongeveer een week.
Zit te twijfelen of ik 3 maanden zal gaan reizen en 1 maand vrijwilligerswerk zal gaan doen of 4 maanden zal gaan reizen.
Mijn globale route zoals ik hem nu in gedachte heb is als volgt: Delhi- Jaipur- Agra- Lucknow- Gorakhpur- Pokhara- Katmandu- Royal Chitwan Park- Varanasi- Mumbai- Goa en dan terug naar Delhi
Dat vrijwilligerswerk is in Calcutta, mocht ik dat willen gaan doen dan moet ik dus doorreizen naar Calcutta, vraag me nu af of ik dan aan 3 maanden reizen in India en Nepal genoeg zal hebben, aangezien de afstanden toch best groot zijn.
Wat denken jullie ervan?
Heb ik nog een vraag, iemand heeft mij een tip gegeven van Meditatie cursussen in India, het heet Vipassana Meditatie en zo´n cursus duurt 10 dagen, er zijn verschillende locaties in heel India. Het houd in dat je 10 dagen bezig bent met het leren/ontwikkelen van mediteren, vind het best heftig over komen, 10 dagen niet praten, 04.00 uur op, na 12.00 uur geen eten, je mag niet lezen of schrijven en de gehelen dag bezig met mediteren.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat vond je ervan en raad je het aan?
Hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen en alvast bedankt!
Groeten Sylvia Verkerk