wie weet raad?

• p.rospere

Shirley volgende keer vlieg lekker via bangkok of dakha ( blijf lekker een paar dagen in dakha , echt avontuur) veel minder problemen, en ik hoop dat je een helemaal te gekke tijd hebt in nepal!!

• Shirley de Munnik

Die tickets waren me iets te duur geworden P. Rospere……

Betaalde ik vorig jaar € 800 voor een retour met Gulf, was het dit jaar tussen de € 1000,- en € 1100,- geworden!!

Voor dat verschil in bedrag heb ik 5 weken hotels.

Zo reken ik maar…

En nu moet ik wel iets meer moeite doen om er uit te komen wat ik in Delhi doe bij aankomst, maar ook dat hoort bij reizen en is weer een nieuw avontuur….(niet van Dikkie Dik :) )

• Ineke M

Hoi Roy,

Daar ben ik heel erg blij mee!! In febr. was het wel heel erg, maar ook de keren daarvoor waren er lange rijen. De prognose was dat het nog een jaar zou duren. Valt dus mee!

Ineke

• Rob

De verbouwing is vanwege de Commonwealth games in 2010 in Delhi, als ik het goed heb. Duurt dus nog even.

Rob

• Wieteke

Ik ben eind april teruggekomen van India en moest 's avonds inchecken (vlucht om 00:50). Ik was ruim 4 uur van te voren aanwezig, maar mocht het gebouw nog niet eens in! Gewacht en toen er een incheckbalie bij mijn vlucht stond was mocht ik er in (ongeveer 3 uur voor boarden). Ik had veel hectiek verwacht (want veel ben ik niet gewend) maar het was echt ontzettend rustig. Misschien dat het een rustige avond was ofzo, maar ik ben nog nooit ergens zo rustig ingecheckt als in Delhi :D

• cathy

Wij hadden begin van de maand ook losse tickets en die werden wel doorgelabeld, scheelt echt stukken! Ik had eerst gemaild of het mogelijk was en toen was het antwoord een duidelijk “nee”.

Bij het inchecken werd het ons echter aangeboden, dus gewoon vragen bij het inchecken en al je vluchtnummers bij de hand houden.

De terugweg was dit helaas niet mogelijk :(

• Shirley de Munnik

Bedankt voor de tip. Op de terugweg is het bij mij niet nodig, dan ben ik wat langer in Delhi.

• Anita

Hoi Shirley,

Mijn ervaring is dat je wel 3 uur van tevoren op Indira Gandhi airport moet zijn, als je vertrekt, ik denk dat ‘minstens 5 uur’ wel heel erg ruim genomen is.

Ik heb op de terugweg gemerkt, dat de taxichauffeur een aantal goedkopere hotels vlakbij de luchthaven wist aan te wijzen, die waren echt veel goedkoper dan de hieronder genoemde prijzen.

Je zit dan tot ongeveer 5 km bij de luchthaven vandaan, dat kost niet zoveel tijd.

Bij de prepaid taxi zeg je dan dat je in de ‘buurt’ van de luchthaven wilt blijven en aan de taxichauffeur leg je je wens uit. Ik was vreselijk aan het zoeken naar ‘goedkope’ hotels bij de luchthaven, maar via internet vind je ze niet (goedkoop).

Ter plekke heb ik gemerkt dat je gewoon de taxichauffeur moet vragen (hij zegt het zelf wel, haha ‘waarom ga je helemaal naar de stad terwijl je dichtbij kunt???’).

Ook in bv Marokko weten deze chauffeurs goedkopere (en toch nette) hotels, waar alles erg duur lijkt………..

Succes op je reis.

• erik

Ik schreef eerder, op het nepal prikbord, over de retiring rooms op het vliegveld. Ik hoor net dat die gesloten zijn vanwege de verbouwing. Die optie valt dus alsnog af.

• surya

Twee weken geleden was ik er, en moet zeggen alles ging heel snel. En eerlijk egzegd heb ik geen verbouwing gezien. misschien was ik nog half in slaap.

Maar geen vervelende verandringen meegemaakt. Alles leek hetzelfde als voorgaande keren.

Zou niet van het airport afgaan , volgens mij kun je ook daar slapen. En anders kijk je als je daar bent wat je doet.