wie weet raad?

• Shirley de Munnik

Ik zit een beetje in dubio wat nou wijsheid is…

Zondag 15 juni vlieg ik naar Delhi.

Daar kom ik 00:20 aan.

Dan duurt de douane ongeveer een uur en naar het Rak hotel (Pahar Ganj) nog eens bijna een uur.

Dan is het inmiddels 02:30 uur.

Ik begreep dat Indira Ghandi airport nogal verbouwd wordt waardoor het inchecken nogal langzaam gaat en ik dus moet zorgen dat ik minstens 5 uur van te voren aanwezig ben.

Dat betekent dan dat ik dus om 06:00 al weer terug moet vanuit het Rak hotel, weer een uur rijden, dan ben ik 07:00 uur op het vliegveld voor mijn vlucht naar Kathmandu om 12:00 uur.

Dan kan ik dus maar 2 uurtjes “slapen” in het Rak hotel.

Ik heb dus geen idee of het op Indira Ghandi airport mogelijk is meteen binnendoor te gaan naar de vertrekhallen.

Wie weet raad?

• Ineke M

Hoi Shirley,

De laatste paar keer dat is ‘s avonds laat vertrok was het inderdaad een puinhoop. De keren dat ik ’s ochtends vloog, was dat veel en veel minder, omdat er minder vliegtuigen vertrekken. Hoe dan ook, veel tijd om te slapen blijft er ook dan niet over.

Kun je niet beter een hotel vlak bij het vliegveld boeken? Scheelt aanzienlijk veel tijd, maar is wel wat duurder. Star hotel is een van de goedkoopste. Wij hebben in oktober Rs 1.400 betaald. Niet te vergelijken het het RAK, maar het scheelt behoorlijk en voor 1 nacht…..

succes,

Ineke

• roy

ik kom net een maand geleden van delhi en bij mij aankomst waren ze net bezig met verbouwing.

het afhandelen door de douane ging snel en binnen half uur zat ik al in de taxi, ook richting naar de Rak hotel.

bij vertrek van vanuit delhi is er geen probleem.

het verhaal wat jij hier schets is vermoedelijk alleen bij de aankomst.

vlak in de omgeving bij de airport kan je voor vergelijkbare bedrag vertoeven.

voor taxi zal je geen probleem hebben.

neem wat extra drank mee omdat je zo laat aankomt.

• yvonne

ik heb vorig jaar gewoon in een stoel op de luchthaven geslapen; landde ik in Mumbay; ging ik gewoon pas rond 7 uur 's ochtends naar het centrum. Vond ik eigenlijk wel zo relaxed. Ik word hier steeds makkelijker in. De slaap haal ik dan wel weer in…….

• Sundri

Ik zou op het vliegveld blijven (in geval van weinig geld) of desnoods een hotelkamer regelen in de buurt van het vliegveld. Zeker niet naar Paharganj gaan, feitelijk ben je dan nog duurder uit vanwege twee keer taxi erbij; dan kun je beter een iets duurdere kamer in de buurt van het vliegveld zoeken. Als je op het vliegveld blijft: op domestic zijn wel zitplaatsen waar je languit op kunt liggen. Heb ik ook gedaan en Indiërs doen dat ook.

• Ineke M

Hoi Roy,

Het probleem wat Shirley schetst speelt juist vooral bij vertrek! Ik heb in febr. echt uren in allerlei soorten rijen gestaan voor ik in de vertrekhal was. Alle vliegtuigen vertrokken die nacht met zo'n 2 tot 3 uur vertraging omdat alle passagiers nog in de rij stonden op de vertrektijd. Verwacht dat dit overdag wel meevalt.

Ineke

• roy

Ineke,

En ik kom net een maand geleden en inderdaad zijn ze nog bezig met Gate 3 .

Voor de rest totaal geen hinder bij het vertrek.

Je het over een periode Feb. en nu bijna Juni wat denk je zelf .

Indiers werken ook hard hoor.

roy

• Shirley de Munnik

Ik heb ondertussen ook begrepen dat er retiring rooms zijn op het vliegveld.

En ik vlieg niet domestic maar international (Delhi/Kathmandu).

Maar om nou in de aankomsthal te moeten zitten vanaf half 1 's nachts….want inchecken kan niet zolang de counters niet open zijn…

Moet ik naar de wc, moet heel mijn rugzak mee….roken kan daar nergens…alleen in de vertrekhal boven bij dat restaurant….

Nee, het zal wel de retiringroom worden…als er 1 vrij is…

.

• erik

Meestal kun je je bagage wel doorlabelen op Schiphol, hoef je die grote rugzak al vast niet mee te slepen.

• Shirley de Munnik

Ik heb losse tickets dus ben bang dat dat dan niet kan.