Malaria Pillen

• carine

Beste prikborders ,

Vermoedelijk is het onderwerp al aan bod gekomen, toch val ik jullie er nog eens mee lastig . Reis Ratjasthan, moeten wij malaria pillen nemen? éénzelfde dokter zei dat het overbodig was, dezelfde dokter zei tegen mijn reisgezelling dat het aan te raden was !

Reisperiode : half juli, in geen 5 sterren hotels, o.a. treinreis Delhi Jaisalmer.

Graag jullie ervaring

groeten carine

• Rob

Carine,

De ene dokter zegt dit, de ander dat.

Verwachtje je nu dat wij jouw het juiste antwoord gaan geven?

De ene prikker zegt dit, de ander dat.

Zelf slik al jaren meer geen pillen, smeer mij ook nooit in.

Dat is mijn eigen keus, geen advies.

Rob

• Marc

Carine

Je maakt de reis die ik twee jaar geleden heb gemaakt,

en je hoeft geen malariapillen slikken.

Natuurlijk zullen anderen zeggen van wel, maar voor de reis die jij maakt zou ik het zeker niet doen,velen voelen zich niet zo best als ze die pillen slikken,natuurlijk zullen anderen weer iets anders zeggen.

Ik zou me wel na zonsondergang insmeren met deet (tegen malaria mug)

Het is na zonsondergang dat die muggen actief komen.

Bij Koning Aap belgie hebben we die melding meegekregen.

Groetjes Marc

• Rob

Marc,

Overdag heb je ook muggen in India.

Daarvan krijg je kans op Dengue en Chikungunya.

Rob

• carine

Aan Marc,

Blijkbaar heeft u dezelfde reis gemaakt als wij ( lees lut en ikzelf 50+ )

Hoewel we wel heel wat reiservaringen hebben lijkt India toch iets anders te zijn .

Mag ik zo vrij zijn te vragen was dit een groepreis of een maatreis? Wij hebben gekozen voor een maatreis dus reizen we met ons twee , met auto en gids . De treinreis ondernemen we alleen ( Delhi - Jaisalmer ) Ook daar tasten we nog wat in het duister hoe dit zal verlopen. Verder wou ik vragen hoe was de relatie met de gids ? Sprak hij behoorlijk “ school ” engels ? Hoe ging u om met de fooien tegenover de gids ? Bracht hij u niet steeds in duurdere resto s waar hij flink aan verdiende? Hopelijk zijn dat allemaal overbodige vragen , maar een verwittigd man ( vrouw ) is er …. graag horen wij u reiservaringen . Het is de eerste keer dat wij met deze organisatie reizen. Heeft nog met deze organiatie gereisd ?

U kan mij ook bereiken op volgend mailadres : carine_vanwijnsberghe@hotmail.com Zelf maak een reisblog van deze reis mocht u intresse hebben ons te volgen laat het mij weten , dan stuur ik u mijn blogadres.

En heeft u voor het moment reisplannen ?

• sander

Ik heb eens met iemand van de toeristen maffia gesproken in udaipur… we noemden hem manu… money..

bij hem kon je zeggen wat voor plaatsen< en dorpen> je ging bezoeken en noemde direct een naam van een hotel en naar wie je moest vragen… die gids wil graag ook geld verdienen dus dat word fooi. Waarschijnlijk kan hij in bepaalde hotels commissie krijgen dus zal dat proberen. Trek ook je eigen plan!!! Hou in je achterhoofd hoeveel je wilt uitgeven…

Toerist= geld verdienen… en dat is prima, maar stel voor jezelf een grens

grt sander