Voor mensen met een uitkering...

• theo

Voor iemand die het niet beter weet zou de beruchtste hoerenbuurt in India, gelegen tussen twee historische toegangspoorten, een reguliere winkelstraat in het chaotische Delhi voorstellen. Maar boven de ijzer- en elektriciteitswinkels lonken de sexy geklede meisjes achter getraliede ramen naar betaalgrage blanke sekstoeristen uit Europa die er met hun uitkering vertoeven als keizers. Een flink percentage van de hoeren hier zijn Bedia en horen bij een prostitutiekaste afkomstig uit de deelstaat Madhya Pradesh.

Het is niet voor niets dat juist in prostitutiekasten als de Bedia en de Perna de geboorte van een meisje wordt gevierd, dit in tegenstelling tot de rest van India. Een meisje zorgt in de toekomst voor inkomsten voor de familie. Desalniettemin wordt er met hulp van lokale hulpverleners afkomstig uit veertig deelnemende dorpen, getracht jongens én meisjes de schoolbanken in te krijgen om hen te behoeden voor het prostitutieleven en een toekomst te bieden. Tot hun tiende blijven ze bij hun moeders, daarna worden ze teruggestuurd naar hun oorspronkelijke dorpen. Want GB Road, zoals de hoerenbuurt heet, is te gevaarlijk voor opgroeiende kinderen.

Bovendien zijn volgens de tradities van de Bedia de meisjes tegen die tijd rijp voor de officiële toetreding tot de prostitutie. Via een speciale ceremonie, de Nath Utarna, worden meisjes ontmaagd door de hoogste bieder. Bedragen die kunnen oplopen tot tienduizend roepie (ongeveer 200 euro), een vermogen voor haar familie. ‘Een onderwijsprogramma, liefst vanuit de overheid, is de enige manier om deze meisjes en jongens een andere toekomst te bieden. Zoals prostitutie zich als een ziekte door deze gemeenschappen heeft gevreten, zo moeten we nu onderwijs verspreiden. Met steun van de organisatie MRYDO hebben de dorpelingen een eigen organisatie opgericht, Suharna Sawera (aangename morgen), waar via microkredietprogramma’s de vrouwen een eigen inkomen kunnen verdienen. Hierdoor hopen vele ouders hun dochters van de prostitutie te kunnen afhouden.

Bron: Indianfeelings

• yvonne

bah, wat een ‘vervelend’ titeltje van dit berichtje……

• theo

Ach, Ivonne, voel je niet aangesproken.

Het viel me op in de berichtgeving, best wil prikkelend, overigens.

En misschien niet onwaar, want met een Nederlandse uitkering kun je heel veel in India……

• Ineke

Met een Nederlandse uitkering kun je inderdaad heel veel in India, maar een ticket kopen om er naar toe te gaan, dat is voor mensen met een uitkering vaak het probleem. Eenmaal daar, kun je leven als God in Fr…..India zeg maar.

En langer dan 6 maanden kun je daar niet blijven vanwege je visum. Alhoewel, retourtje India/Sri Lanka om je visum te laten verlengen is nog te doen misschien.

• p.rospere

IK heb het nog ff nagezocht bij www.socialezekerheid.nl een nederlandse uitkering kan je niet exporteren naar India (geen beu verdrag) dus offiecieel kan het niet, of je moet het niet melden bij het uwv!!

www.socialezaken.nl heeft het volgende op de site staan:

Stand van zaken handhavingsverdragen/-protocollen in het kader van de Wet BEU per 6 december 2007

Handhavingsverdragen of -protocollen in werking:

Argentinië, Aruba, Australië, Belize, Bulgarije, Canada, Chili, Cyprus, Ecuador, Egypte, Estland, Filippijnen, FYROM (Macedonië), Hongarije, Hongkong, Israël, Jordanië, Kaapverdië, Kroatië, Letland, Litouwen, Malta, Marokko, Monaco, Montenegro, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Panama, Polen, Québec, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Suriname, Tsjechische Republiek, Thailand, Tunesië, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland, Zuid-Afrika, Zuid-Korea.

Handhavingsverdragen of -protocollen voorlopig toegepast:

Brazilië, Costa Rica, Gambia, Indonesië, Paraguay, Uruguay.

Handhavingsverdragen of -protocollen ondertekend:

Bolivia, Botswana, Mali, Pakistan1, Turkije.

Handhavingsverdragen of -protocollen ambtelijk afgerond:

Bosnië en Herzegovina, Colombia, Japan, Malawi, Mexico, Tanzania.

Besprekingen over een handhavingsverdrag of -protocol gaande:

Burkina Faso, Guatemala, Honduras, India, Madagaskar, Servië.

Positieve reactie op voorstel om handhavingsverdrag te sluiten:

Dominica, Palestijnse Autoriteit.

Geen verdrag wordt gesloten met:

Andorra, Albanië, Armenië, Barbados, Benin, China, Dominicaanse Republiek, Eritrea, Ethiopië, Ghana, Kenia, Libanon, Maleisië, Mauritius, Nepal, Nicaragua, Oekraïne, Peru, Russische Federatie, Saoedi-Arabië, Singapore, Sri Lanka, Sint Vincent & Grenadines, Swaziland, Togo, Venezuela, Vietnam, Zimbabwe

Als ik het goed begrijp zijn er wel onderhandelingen met India gaande over zo'n beu verdrag, dus er is hoop voor mensen met een uitkering die naar India willen!!

Ineke ik heb lange tijd in India doorgebracht en als je de juiste mensen kent (politiek) is er alles te regelen op visa gebied, paar roepen hier paar roepen daar en klaar is je jaar visum, ik haat corruptie, maar maak er toch dankbaar gebruik van.:)

• Ineke

Nou, ik zou het maar wel melden bij het UWV. Stel dat zij ondertussen een brief sturen of een vragenlijst en daar geen antwoord op krijgen………..Leg dat maar eens uit dan. Weg uitkering!! Gewoon melden, dan krijg je een brief terug met hun goedkeuring, dan kunnen ze je niets maken.

Wie weet, is dat over een paar jaar ook niet meer nodig. Ze zijn aan het onderhandelen.

Wat betr. het visum en corruptie. Tja, soms moet je wel eens ergens dankbaar misbruik van maken en dan voor heel even je standpunt wijzigen en principes overboord kiepen.

Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar gekregen hebt en waar je de roepen neer moest leggen voor het visum.

• yvonne

Nou, het ging mij er alleen om, dat het titeltje suggereerde dat het alleen de groep ‘uitkeringtrekkers’ betreft, die ‘gebruik’ maken van dit ‘vertier’.

Je kiest er (meestal/vaak) niet voor om in een uitkering te komen. Je maakt soms keuzes in je leven, waaraan consequenties verbonden zijn.

Juist, ik heb ook een uitkering; althans, ik werk nu ruim 2 jaar op uitkeringsnivo.

Doe door het jaar zo zuinig (is ook vaak een kwestie van keuzes maken) , dat ik dat ticket naar India bij elkaar kan sparen. En dan kun je in India inderdaad lowbudget slapen/eten, gedurende de maand dat je er bent. Zodat je vakantie betaalbaar blijft.

Maar om nu hier ‘dingen’ te gaan doen omdat ie hier goedkoop zijn; dingen die je thuis ook niet zou doen. Neen!!!

Yvonne

• theo

Nu gaat de discussie helemaal niet over de prangende situatie in India. :(

Acht ons eigen pakkie an, is immers nr 1.

Yvonne, het zijn niet alleen uitkeringstrekkers, zeer zeker.

Vroeger toen ik nog in loondienst was en swinters in de ww, ging ik ook naar India, mocht max 3 weken, smokkelde er een weekje bij, kreeg een standje van UWV en klaar.

ALs je eenmaal een goedkope ticket hebt gevonden, yes.

En geen gekken dingen doen, zo zijn we niet, Yvonne.

We doen al gek genoeg. ;)

• theo

Een heel goedkoop ticket was nog wel te vinden, maar dat zal snel verleden tijd worden met deze exorbitant stijgende brandstofprijzen.

• theo

Oudere uitkeringstrekkers mogen al 6 maanden weg zonder problemen!

En anders 3 maanden, maar ben je sollicitatieplichtig dan niet.