Auto met chauffeur

• Ger

We maken in de periode van 19 juli tot 17 augustus een tocht door Zuid India.

Hierbij is ons vertrekpunt Madras en eindpunt Goa. Nu heb ik links en rechts wat prijzen opgevraagd en heb een bedrag van € 1.960 doorgekregen.

Dit lijkt me gezien de berichten op deze site wel erg duur. Hoewel ik begrijp dat ik wat extra moet betalen omdat de auto leeg terug moet worden gereden van Goa naar Madras is het nog te duur.

Klopt mijn mening of ?????

Heeft iemand misschien tips voor mij of kan ik beter alles op zijn beloop laten en kijken of ik in Madras bij aankomst een auto met chauffeur kan regelen binnen 1 dag???

Alvast dank voor reacties!

• p.rospere

Als je ff van madras met de taxi naar mamallapuram gaat zal je diverse mensen treffen met een all india permit die je graag naar goa zullen rijden. Mijn goeie vriend anand van moonrakers restaurant in mammalapuram heeft een 3 maanden oude chevrolet busje waar die 1900 roepen voor vraagt per dag incl chauffeur ongeacht het aantal kilometers (wel redelijk blijven). Goeie deal mooie nieuwe auto en goeie prijs!

• R

Als je toch per gereden km wilt afrekenen wat vraagt hij per gereden km.

Er zijn dagen dat je echt niet veel rijdt hooguit 10-25 km.

groetjes

R.

• Rob

Ger,

Je hebt links en rechts wat prijzen opgevraagd en maar een door gekregen?

Van wie dan, hoe kom je daar aan?

Met welke andere prijzen vergelijk je die prijs dan.

En wat krijg je er voor, wat is wel of niet inclusief?

Welke route, hoeveel km, welke deelstaten doe je aan, et cetera.

Van Madras naar Goa? Via Kanyakumari?

Je kunt geen appels met peren vergelijken om de juiste keus te kunnen maken.

En zeker geen appel met zichzelf.

Rob

• Ger

Ik baseer me ONDER ANDERE op je eigen bericht van 10 januari 2008 waarin je ‘reclame’ maakt voor Rattan (is overigens voor mijn niets mis mee als Rattan en de zijnen goede chauffeurs zijn en de roepies ook bij hem of zijn chauffeurs terecht komen)

Hierin schrijf je zelf immers dat het ongeveer 35 euro per dag kost. Een tarief wat ik dan door krijg van pakweg 60 euro per dag mag ik dus zeker hoog noemen.

Als je dan vervolgens in ogenschouw neemt wat R schrijft in een reactie op dit bericht dat je soms maar 20 of 25 kilometer per dag rijdt valt het aantal kilometers ook mee (heb uitgeteld 4000 kilometer ruim genomen en daarbij ook nog 800 kilometer geteld voor de terugrit van Goa naar Madras).

Van de 30 dagen maken we op ongeveer 16 dagen niet of nauwelijks gebruik van de auto omdat we dan in steden zijn of op plekken zitten waar we een of meerdere dagen blijven en dus uitsluitend in de omgeving iets ondernemen.

We doen de staten Tamil Nadu, Kerala en Karnataka aan.

Dus ik daag je uit!!!!!!!

• Ger

Heb je misschien een emailadres om eens contact met hem op te nemen?

• Ger

Heb eerlijk gezegd niet gevraagd naar afrekenen per kilometer maar meer een totaaltarief zonder achteraf discussie of wat er wel of niet bij zat.

Inclusief gemiddeld per dag ongeveer 100-120 kilometer (lijkt me toch niet aan de hoge kant dit aantal !!!!)

• Rob

Beste Ger,

Ik heb een lees en rekenfoutje gemaakt in mijn reactie.

Wat ik las was 1960 roepie per dag (ongeveer 30 euro), niet 1960 euro voor de hele periode (ongeveer 60 euro)

Dat komt op mijzelf als veel te duur over.

Maar dan nog de vraag: wat is inclusief? Hotels?

De communicatie heen en weer naar India loopt niet altijd even soepel als wij denken. Veel mensen die vioor de eerte keer naar India gaan zijn of heel naief en trappen overal in, of zijn erg argwanend en vertrouwen niemand meer.

En er zijn grote verchillen in budget, voorkeuren voor vervoer, beschikbare tijd et cetera.

Voor al die vragen kun je op dit prikbord terecht.

Gelukkig maar dat er veel mensen zijn die zich goed voorbereiden op een reis door India.

Aanvullend voor mij is mijn eigen website met “reclame voor auto + chauffeur”.

Vanuit mijn eigen ervaring kan ik daarover informatie geven, niet meer dan dat.

Mijn vriend / chauffeur rekent 35 euro per dag in Noord-India.

Die prijs is al aan de hoge kant, vanwege de goede service.

Zuid-India kan wel goedkoper denk ik.

Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ger, hier laat ik het bij.

Rob

• Ger

Rob,

Toch nog even een reactie

Gaan niet voor de eerste keer naar India en trappen ook niet overal in of zijn continue argwanend. Maar houden wel een vinger aan de pols en beoordelen kritisch positief van te voren.

In de prijsopgave die ik kreeg zat geen hotel of iets dergelijks maar alleen alle kosten die verband houden met het gebruik van de auto (benzine, tax, peage enz)

Voor goede service willen we ook best iets meer betalen en daarom dacht ik ook al aan een tarief van rond de 35 euro.

Ik begrijp uit het eind van je reactie dat je vriend alleen Noord India doet. Is dat correct?

• p.rospere

"Als je dan vervolgens in ogenschouw neemt wat R schrijft in een reactie op dit bericht dat je soms maar 20 of 25 kilometer per dag rijdt valt het aantal kilometers ook mee (heb uitgeteld 4000 kilometer ruim genomen en daarbij ook nog 800 kilometer geteld voor de terugrit van Goa naar Madras).

Van de 30 dagen maken we op ongeveer 16 dagen niet of nauwelijks gebruik van de auto omdat we dan in steden zijn of op plekken zitten waar we een of meerdere dagen blijven en dus uitsluitend in de omgeving iets ondernemen.

We doen de staten Tamil Nadu, Kerala en Karnataka aan.

Dus ik daag je uit!!!!!!!"

Bovenstaand verhaal vind ik een beetje naief, want je wilt een auto voor 30 dagen en hooguit 16 dagen gebruiken? De eigenaar geeft echt niet een auto en chauffeur mee,om 15 dagen langs de kant van de weg te staan.De auto en chauffeur zullen toch betaald moeten worden.