aansluitende vlucht

• Ruud en Hanneke

Op 18 juni vliegen we vanuit Leh via Delhi naar Varanasi. We komen om 8:10 am aan op het vliegveld van Delhi. De vlucht naar Varanasi vertrekt om 10:40 am. Nu las ik op het prikbord dat er flink wordt geklusd op delhi airport met vertragingen als gevolg. Hebben wij voldoende ruimte om de aansluitende vlucht te pakken? Moet je voor binnenlandse vluchten ook stempels/labels hebben? Alvast bedankt voor jullie reactie

• Anita

Op Indira Gandhi international airport is veel overlast, het duurt heel lang voordat je in het vliegtuig zit (lange wachtrijen voor alles), maar ik heb het idee dat jullie sowieso op de domestic airport aankomen en van daaruit weer doorvliegen. Daar gelden al die problemen niet.

Zijn 2 het afzonderlijke vluchten die je hebt geboekt? Leh-Delhi en Delhi-Varanasi?

Ik vraag dit omdat er bijv. vertraging zou kunnen optreden in Leh. Aangezien jullie heel strak gepland hebben, zou je dan de doorvlucht missen en indien er sprake is van 2 losse vluchten, ben je die 2e vlucht dus ‘kwijt’.

• Ruud en Hanneke

het zijn inderdaad twee afzonderlijke vluchten. We hebben via makemytrip.com geboekt en een verzekering afgesloten. Het blijft hoe dan ook heel vervelend als we deze zouden missen. Dus je denkt dat het heel goed mogelijk is dat er vertraging op gaat treden in Leh.

• Sundri

Vertraging is in de Himalaya's vaak afhankelijk van het weer. Juni is een gunstige tijd, dus ik zou me daarover niet teveel zorgen maken. Zelf zou ik nooit zo strak plannen gezien de traagheid in het algemeen in India. Let wel op, want niet alle domestic flights vertrekken vanaf/komen aan bij hetzelfde gebouw. Heb je met verschillende maatschappijen geboekt, dan is er kans dat je naar het andere gebouw moet en dat kost tijd. Het andere gebouw ligt wel betrekkelijk dichtbij, maar te ver om snel te lopen.

• Ruud en Hanneke

Ok bedankt. We vliegen vanuit Leh naar Delhi met Air Deccan en vervolgens met Jet Airways naar Varanasi. Dus dat wordt waarschijnlijk billen knijpen……

• Sundri

Voor zover ik weet, vliegen Air Deccan en Jet Airways vanaf dezelfde terminal. Dus dat is dan weer een meevaller.