Hallo,
Wij willen in december 3 weken door Rajasthan reizen. We willen alles zelf doen. Aan welk budget (per dag) moeten we denken ongeveer? (vervoer, accomodatie, eten, etc.)
groetjes,
Lonneke
Welk budget wil je?
(bijv: ik ken nederlandse mensen, en die wonen in nederland. Ze hebben een budget van 45 euro per dag, en zijn dik tevreden. Andere mensen die ik ken, hebben een budget van meer dan 80 euro per dag, en vinden dat echt te weinig om redelijk rond te komen)
zo ook india, voor 5 euro per dag kan met tevredenheid voor sommigen, andere hebben 50 euro per dag en vinden het nog maar nix)
Lonneke,
Met ieder budget kun je in India terecht.
Als richtlijn geef ik zelf, ruim genomen:
Hotels 20 euro voor een tweepersoonskamer.
Eten 10 euro per persoon per dag.
Goedkoper en duurder kan ook.
Zelf doe ik het voor minder.
Mijn goedkoopste maaltijd was 15 roepie in Kolkata.
En ik eet graag voor 35 roepie bij de stalletjes bij Delhi Railway Station.
(1 euro = 62 roepie)
Relatief duur is een King Fisher (bier), reken op 100 roepie voor 650 cl.
Vervoer hangt er van af.
Bus en trein zijn goedkoop.
Auto met chauffeur een stuk duurder.
Rob
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal een en ander even toelichten zodat jullie een idee krijgen wat wij onder budget verstaan;
Wij zijn gewend te backpacken. Daarbij zoeken we vaak leuke guesthouses uit en soms een eenvoudig hotelletje. Graag willen wij wel altijd een 2 persoons kamer (dus geen slaapzaaltaferelen) en een eigen badkamertje met douche en toilet heeft onze voorkeur. Wat me dan wel weer leuk lijkt in Rajasthan; overnachten in een fort/paleis, wat het wellicht een stuk prijziger maakt…
Wat betreft vervoer reizen we graag per trein. (Is dat mogelijk tussen alle steden? Udaipur, Luni, Jodhpur, Jaisalmer, Pushkar, Jaipur, Agra, Khajuraho, Varanasi) Of raden jullie ander vervoer op bepaalde trajecten aan?
Eten; wisselend. We houden van lekker eten en normaal gesproken eten we ook bij stalletjes (al denk ik dat we dat in India maar laten.) Als we uit eten gaan in een restaurantje houden we het meestal bij een hoofdgerecht met een drankje. Maar ook hebben we wel eens geleefd op een zak chips als diner of een banaan als ontbijt. Net hoe het uit komt dus, maar totaal geen luxe. Wel willen we graag zo ‘veilig’ mogelijk eten, vooral nu dus in India.
Als wij op deze manier door India willen reizen, wat zou dan ons budget per dag kunnen zijn?
Bedankt voor jullie antwoorden,
Lonneke
Hallo,
Wil je meer info op lokale vlak? Schijf je in bij dit gratis netwerk http://www.couchsurfing.com
Via deze site kom ik met lokale mensen in aanraking en zo ook op plekken die niet in de boeken staan. Wil je meer info, zie mijn profiel http://www.couchsurfing.com/people/rainey
Veel reisplezier! Rainey
Daar sluit ik me bij aan.
Het is niet alleen veel lekkerder uit zo een stalletje, het is ook nog eens gezellig.
En je kan inderdaad in de keuken kijken, een groot voordeel.
(tip: ga niet in de keuken kijken bij een restaurant, of indien je “bed en breakfast” hebt, in die keuken. Alleen het kijken al kan ongezond zijn)
Ok, dat verandert de zaak. Ik had begrepen dat eten bij de stalletjes in India toch niet zo'n goed idee was.
Nog even over die banaan als ontbijt; dat was echt niet de bedoeling hoor, wij hebben ook liever een lekker ontbijtje, maar als het zo uitkomt (geen tijd, niet 1-2-3 iets te vinden) dan kunnen wij ook prima leven op een banaan. Vandaar. Ik wilde hier alleen maar mee aangeven dat wij niet echt veeleisend zijn. ;-)
Groetjes en bedankt,
Lonneke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?