akshardham

• Marc

Vraagje

Is deze tempel gemakkelijk te bereiken met de riksja vanuit New Delhi?

Op het internet te zien is dit wel een hele mooie tempel, is dit zo?

Ik ben op 14-15 augustus in Delhi

Zou het kunnen dat de tempel dan afgesloten is voor onafhankelijksdag?

groetjes Marc

• erik

http://www.akshardham.com/visitorinfo/index.htm

Dat kan prima met de rikshaw.

• KeesS

Een geweldige plek. Ik kreeg die tip enige tijd geleden van de ons bekende Rob. Neem wel ruim de tijd want je bent er uren bezig. Gemakkelijk te bereiken, ik dacht iets van 20 minuten of zo. KeesS

• Rob

Marc,

Het ligt er een beetje waar je vandaan komt.

Akshardham ligt buiten Delhi aan de snelweg naar Ghaziabad.

Ik weet niet meer hoe lang ik daar zelf over gedaan hebt.

Het bijzondere daar is niet alleen de tempel, maar alle programma's daar omheen.

Daar moet je minstens een dagdeel voor uittrekken.

Amazing…

Rob

• Sundri

Het klopt wel, hoor. Vanaf Paharganj met de riksja circa 20 minuten, ligt er een beetje aan hoe druk het is. Ik betaalde destijds circa Rs 45 voor de bemeterde riksja (om een beeld te geven van de afstand). Rob kreeg de tip voor Akshardham van mij :)

• Rob

Sundri,

Kreeg ik die tip van jou?

Dat kan best, weet ik niet meer.

Toen ik in Delhi was had ik in mijn hoofd dat er ergens een nieuwe tempel was.

Die wilde ik zien.

I had geen idee dat het zo'n gigantisch complex was.

Na een halfuur ben ik weer weg gegaan om later voor een tweede keer terug te komen.

Niet te vergelijken, maar de Lodhi garden vond ik ook mooi.

Dat was een tip van jouw.

Rob

• Sundri

Die tip over Akshardam kwam tegelijk met die over de Lodi gardens. Als ik me niet vergis, was dat zomer 2006. Ik was in april in Akshardam geweest, die toen net geopend was. Het is wel jammer dat je er geen foto's mag maken.

• Ineke

Ben er in oktober 2007 geweest. Heel erg de moeite waard. Camera's en mobiele telefoons moet je afgeven. Wordt goed op gepast.

En uiteraard fatsoenlijk gekleed gaan. Maar dat weten we natuurlijk allemaal. Alhoewel…….

Ik sprak een echtpaar dat bij de tempel had geslapen. Daar moet een accomodatie zijn waar je voordelig kunt slapen en eten. Als je werkelijk alles wilt bekijken en doen, dan is dat een optie. Zekere om de programma's in de avond uren mee te maken.