hand- en ruimbagage

• R

Ik hoor va KLM dat heel strikt wordt gehouden aan de maten van koffers (L+B+H) moet 158 cm en voor trolly's (L+B+H) 115 cm.

Wij reizen met 6 mensen en zijn van 1 familie.

In feite moeten wij met 6 koffers (6x20= 120 kg) en 6 trolly's (6x12= 72 kg) reizen.

Wij denken om 4 koffers en 4 trolly's mee te nemen.

Per Koffer is het gewicht 30 kg (4x30=120kg) en

per trolly 18 kg (4x18=72 kg).

Mogen wij iets wat minder koffers aanbieden met een totaal gewicht van 120 kg en iets minder trolly's met een totaal gewicht van 72 kg.

Hoe strikt houdt KLM aan maten van de koffers en trolly's en

het gewicht per koffer en per trolly.

Heeft iemand ervaring mee.

• Sundri

Vraag het de klantenservice van de KLM zelf; gewoonlijk kan het per e-mail (te vinden op haar website). Dan weet je het zeker…; antwoord volgt naar mijn ervaring (met andere maatschappijen) altijd snel.

• erik

Ruimbagag maakt niets uit, als je maar niet teveel kilo's bij je hebt. Handbagage mag ook minder, maar die formaten zijn redelijk strikt omdat het wel in de kastjes moet passen.

Maar inderdaad, zoals Sundri zegt, vraag het even aan de KLM.

• Kirsten

Op de terugweg van Hyderabad naar Amsterdam moesten wij inderdaad van KLM in Hyderabad een koffer die zo'n 4 kg te zwaar was, 4 kg lichter maken en in een andere koffer stoppen. Die hebben we terplekke moeten kopen want we hadden natuurlijk geen extra koffer bij ons. Dit gaat dus om ruimbagage.

Handbagage (van anderen) heb ik een paar keer verwijderd zien worden richting ruimbagage omdat de afmeting van de trolley te groot was (dan kan een ander niks meer in het kastje stoppen en dat is niet de bedoeling natuurlijk).

• erik

Dat is nieuw voor mij. Ik zet altijd al onze bagage op de band en dan wegen ze het totaal (maar ik heb zelden meer dan 10-11 kilo dus het is niet vreemd dat ik dat verschijnsel niet ken).

Als ik met een groep was checkte ik ook alles tegelijk in en werd er 1 keer gewogen.

Goed, weer wat geleerd vandaag :)

• Khan

Maximum gewicht per koffer heeft te maken met ARBO van het grondpersoneel. Die moeten er natuurlijk wel mee kunnen smijten zonder hun rug te breken. ;-)

• KeesS

De laatste keren waren ze strikt in de afmetingen. Over het totale gewicht doen ze in het algemeen minder moeilijk over, mits je tegelijkertijd incheckt als groep en je dus totaal beneden het toegestane gewicht blijft.

• Rob

R.

Wat neem je allemaal mee dan naar India.

Ik reis heen alleen met handbagage minder dan 10 kilo.

Neem een extra tas mee voor de terugreis.

Daar zit dan voor een paar kilo extra nieuwe kleren in en wat Rajasthani puppets.

Die verzamel ik.

Rob

• Rob

• Kirsten

Wij hebben voor mn schoonzus die zwanger was veel dingen gekocht voor de baby (van Avent, dat was daar niet te vinden), ook een ledikantje van Ikea (30 euro). Verder heel veel blikken met groenten van Bonduelle en zakjes aardappelpuree omdat ik makkelijk, snel en westers wilde eten, whaha. Ook blikken melkpoeder voor onze baby omdat het speciale melk is.

Kleding nemen we niet mee, 1 setje extra en de rest kopen we daar. En een paar ‘lievelingsspullen’ van de baby.

Op de terugweg zitten onze koffers dus stampvol met kleding (het meeste op maat gemaakt van prachtige stoffen), speelgoed, schoeisel en heel veel cadeautjes.