hoe heilig ( Actie)

• roy

Een rond reis van Punjab tot Kalkotta zal een tourist niet zijn ontgaan om te constateren hoe heilig een koe is in India.

Lovely India, neen niet meer, maar hate India little bit.

De heilge koe eet dagelijks geen gras maar afval tot papier en geen mens toont respect voor de arme beest.

Het is de grootste straf voor een koe om daar rond te zwerven.

En mag geconcludeerd worden dat eigenlijk de koe tot de laagste kastte behoort en niet de donker indiers.

Mijn actie en een oproep aan een ieder is neem in vervolg 10 kilo gras mee voor de 4 poot.

Vaak zijn er diverse hulp voor de arme kids daar en terecht ook maar denk nu aan de lieve beest en het gras in Nederland is ook nog gratis.

Bijv. een straal van 20km van the railway station Delhi is geen gras te zien.

• Arni

Beste Roj,

Er kan niet met alles rekening gehouden worden, dat betekent dat India dus

op alles controle moet hebben, de een heeft totaal met het andere niet te maken.

groet,

Arni

• Rob

Koeien zijn alles eters, zetten dat om in melk.

Eten dus ook al die blauwe plastic zakjes die op straat liggen.

India probeert het gebruik van o.a. dat plastic terug te dringen.

Net zoals wij hier in Nederland proberen te doen.

Dat helpt pas als wij zelf daar geen gebruik meer van maken en de afval niet op straat gooien.

En anderen daar op aanspreken.

Gisteren bij mij in de buurt zag ik dat een vrouw een leeg plastic frisdrankflesje ongegeneerd op een elektriekkastje in het oversteekplantsoentje neerzette.

Heb ik opgepakt, ben haar achterna gelopen, riep “mevrouw, u vergeet iets”.

Ze keerde zich om, schrok zich wilt toen ik het lege plastic flesje in haar armen duwde.

Meestal heb ik zelf daar ook geen zin aan, doe er ook aan mee.

In India zijn ook bejaardentehuizen voor koeien, heb ik ergens gelezen.

In Nederland hebben we slachterijen.

Rob

• Marc

Beste

Dat de koeien er te weinig eten krijgen kan ik niet goed praten,

maar hier krijgen ze wel veel eten en drinken.

Maar met 1 reden om ze vet te mesten,als ze moesten verdikken zonder eten, dan kreeg geen enkel dier nog te eten.

En ook nog meegegeven als iedereen zou laten van vlees te eten, kan de hongersnood in de wereld opgelost worden, door de gronden te gebruiken voor gewassen.

Ben ook al in India geweest, en zou toch nog liever daar een koe zijn dan in het Westen

Marc

• surya

Ga je eigen koeien redden.

Of de mensen hier in dit land waar je ook woont die niets anders kunnen dan zeiken. Ik bedoel jou niet! Zoals vandaag, zeiken over het weer. Misschien zouden hun eens gras kunnen eten zodat ze boeeeee zeggen

Ik ben voor die stichting

. Ik zit ook te zeiken nu en daar had ik zin in, omdat ik gefrustreerd ben dat ik niets kan overbrengen hoe ik het bedoel met communicatie in woorden. Is dit gewoon volwassen worden?

Dit hoort helemaal niet bij het onderwerp, en dat maak me nu niets uit. Ik wil gewoon praten met mensen en niet het gevoel hebben dat ik of zij een andere taal praten. Soms denk ik wat ben ik blij als ik weer naar india ga, dat ik het niet kan verstaan en dat het klinkt als een liedje. Alhoewel ik dat ook steeds meer gevormd krijg tot hokjes of kaders van beperkingen van de woorden. BLAAAAbla bla bla bla. gaaaaaaaaaaap het is weer circus tijd.

Hebben andere mensen hier ook last van????!?!?!?!? Of dat je denkt wat zeg ik blaaaaaablaaabli blaablaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Verder voel ik me wel heel vrolijk, begrijp het allemaal niets zo goed alleen

• Ineke M

Sorry Roy, maar lijkt me een beetje een onzinnige en ondoordachte actie. Hoeveel gras wil je mee(laten)nemen om al die koeien te voeden. Weet je wel hoeveel koeien er zijn en hoeveel gras die eten??? (ik niet) Kortom: je kunt het probleem hier niet oplossen. Net zoals de Indiërs ons ‘fokken voor consumptie’ niet op kunnen lossen.

Overigens denk ik niet dat de mensen geen respect voor de koeien hebben. Natuurlijk worden ze weggejaagd als ze de groenten op de markt opeten. Wat eten betreft: ook de Indiërs zelf eten niet zo luxe als wij……!

Ineke

• p.rospere

Surya, je vraagt hebben andere mensen hier ook last van? Jaaaaaaa ik dus wel, ik hou het nooit langer dan een dag of 8 uit in nederland, iedereen zeurt maar wat hoe slecht het wel is in nederland, en dan het gezeik altijd weer over de moslims en dat het tijd is voor wilders en verdonk, getverdegetverdemme!!!!

• Shirley de Munnik

Zucht…wat een opluchting! Ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht…..

• nelle

Surya, Ik ben denkelijk niet zo jong als jij, maar heb dezelfde gevoelens over dat gezeik! Het is inderdaad zo dat in India en ook andere Aziatische landen men niet zo zeurt en zich berust in het feit dat ze praktisch niets te eten hebben! Het is hun karma! Ik ben best een beetje jaloers op je , jij gaat toch een jaar naar India?

Zou wel mee willen! Al heeft Nepal meer mijn voorkeur!

• theo

Gewoon opruimen, incl straathonden.

Neem een voorbeeld aan een NLs (Fries) abbotoir….;):D

Trouwen koeien in Varanasi zag ik menselijke resten eten. Zijn dat dan kanibalen te noemen, of gewoon carnivoren?