vervoer Varanasi-Agra-Delhi

• Ruud en Hanneke

Hallo,

In Juni gaan we naar India. Nu willen we een gedeelte van de route per trein en bus afleggen (Varanasi-Agra-Delhi)? Heeft iemand hier ervaring mee en wie kan ons tips geven. Is het verstandig om tickets op voorhand te kopen? Gaat dit überhaupt? Kan ik vlak voor vertrek een ticket kopen of moet eea dagen vantevoren worden geregeld?

groet

Ruud en Hanneke

• Shirley de Munnik

Op New Delhi railway station is een speciaal toeristen office waar je je treinticket naar Agra en Varanasi kunt kopen. Als je het station binnenkomt links de trap op. (Pas op voor Indiers die je proberen wijs te maken dat het kantoor gesloten is, zij willen je mee lokken naar een ander kantoortje waar je dan vaak duurder uit bent).

Vanwege de drukte op deze lijn raad ik je aan een paar dagen van tevoren te reserveren.

Daar vertel je wat je wilt en zij zoeken de meest geschikte route voor je uit. Maar Agra en Varanasi liggen volgens mij op dezelfde route, dus ben je met een enkeltje Agra, enkeltje Varanasi en retourtje Varanasi-Delhi klaar. Alles met de trein raad ik je aan, want de bus is niet zo comfortabel.

• Ruud en Hanneke

Bedankt!

• Shirley de Munnik

Swagataam

• PeterB

Je kunt ook hier achter de computer alle treinen opzoeken en dan gelijk boeken en je ticket afprinten. Betalen met credit card Visa/Master.

Wel zo makelijk. Ik heb in 1994 enige uren doorgebracht in de wachtrij op het speciale tourist boekings office in Delhi.

http://www.indianrail.gov.in/

• Shirley de Munnik

Dat kan ook, alleen raad ik je aan de tickets naar je hotel in India te laten sturen. En het hotel daarvan op de hoogte te brengen.

• PeterB

Waarom, je print toch gewoon je tickets met je eigen computer op je eigen printer.

• Shirley de Munnik

Oh ik wist niet dat dat tegenwoordig ook kon.