Hallo allemaal,

Ik wilde wat info doorgeven over een documentaire over Rabindranath Tagore dat wordt vertoond op dinsdag 27 mei te Zwolle.

Meer info…

dinsdag 27 mei 18:30 uur

http://www.filmtheaterfraterhuis.nl/event.php?eventid=1388

Wie Kijkt Er Door Mijn Ogen

Inkijkje in leven en werk van de Indiase dichter, schrijver en filosoof Rabindranath Tagore (1861-1941), de eerste Aziatische Nobelprijswinnaar voor literatuur. Tagore groeit op in een tijd dat de Britse koloniale overheersing het leven in India domineert. Met zijn dichterlijke en filosofische werk in de eigen Bengaalse taal speelt hij een grote rol in de emancipatie van de Indiërs. Tegelijkertijd is het in zijn grote ideaal Oost en West met elkaar in dialoog te brengen. Geïnspireerd vanuit zijn geloof dat in het goddelijke uiteindelijk alles één is, kiest hij niet voor de politieke strijd maar richt zich op de ontmoeting van het universele menselijke dat zich uit in een kleurrijke verscheidenheid van culturen en kunsten. Wie was deze man? En hoe inspireert hij tot op de dag van vandaag vele miljoenen mensen in oost én west? Met medewerking van Ashok Bhalotra, Simon Vinkenoog, Huib Ramaer, Dhroeh Nankoe en Bløf.

Deze speciale avond begint met een Indiase maaltijd, waarna zanger/ componist Dhroeh Nankoe een optreden zal verzorgen. In 1994 is hij de eerste student in Europa die aan het conservatorium afstudeert in klassieke Indiase zang en muziek. Dhroeh heeft een prachtige en zuivere stem en treedt in 2006 tijdens Pinkpop op met de Nederlandse band Bløf. Kaarten voor deze speciale avond kosten 22,50 euro (vrienden van het Fraterhuis 20,00 euro).

Programma:

18.30: Indiase (benefiet) maaltijd (de opbrengst gaat naar een kindertehuis in India).

19.30: Voorwoord door filmmaker Tomas Stolk

19.45: Live-muziek door Dhroeh Nankoe.

20.30: Film Wie kijkt er door mijn ogen…. Spreker is filmmaker Tomas Stolk, regisseur van de deze avond te vertonen film.