rajastan / rishikesh

• luc m.

trip gepland eind okt-begin nov.

we wilden graag starten met korte trekking (ca 6 dagen) vanuit rishikesh.

heeft iemand ervaring / voorstel?

vervolgens 2 weken rajastan.

openbaar vervoer (welk) of auto + chauffeur?

markt te pushkar - wanneer en is reservatie nodig?

alle suggesties welkom.

l&c

• erik

De Camel Fair is van 10 t/m 13 november dit jaar. Gezien de waanzinnige toeloop van toeristen de laatste jarn zou ik maar iets probern te reserveren.

Je vervoer in Rajasthan hangt er van af waar je heen gaat, treinen en bussen gaat prima. Auto met chauffeur is erg relaxt, maar anders dan het OV.

• Ineke M

Als je specifiek naar de Pushkar fair wil moet je er rekenig mee houden dat alle hotels hun prijzen vervijfvoudigen. Je moet zeker reserveren,….als je al niet te laat bent. In het tentenkamp is vaak nog wel plek, maar ook heel duur.

Ineke

• Rob

Tot nu toe heb ik nooit goed begrepen wat een “trekking” is.

Een meerdaagse wandeltocht?

Rishikesh ben ik meerdere malen geweest, vind ik erg leuk.

De laatste keer ben ik daar 10 dagen blijven hangen na een rit vanaf Delhi via Amritsar > Dharamsala > Shimla.

Zeer eenvoudig hotel, met tuin en balkon.

Simpel restaurantje met eigen gebakken bruin brood en chocolade taart.

De Pushkar Camel Fair heb ik tot nu toe gemist.

De informatie van Ineke klopt.

Voor auto + chauffeur heb ik goede contacten in Delhi.

Op dit prikbord wil ik daar geen reclame voor maken.

Voor meer informatie kun je mij persoonlijk emailen.

Rob

• Ineke M

Erik zegt dat de camelfair van 10 t/m 13 nov. is, maar dat klopt niet helemaal. De Camelfair is van 5 t/m 9 nov. en aansluitend is de Pushkar Fair van 10 t/m 13 nov. Lijkt een detail, omdat de meeste toeristen juist naar de Pushkar Fair willen, maar als je, net als mijn man, juist naar de kamelenmarkt wil, dan ben je op 10 nov. te laat (zoals wij jaren geleden).

Van 5 t/m 13 nov. moet je de kamerprijzen dus x 5 doen. Wij hopen zelf vanaf eind okt. t/m 9 nov. in Pushkar te zitten. Hebben wel al een kamer gereserveerd, maar moet nog kijken of het met mijn verlof lukt.

Ineke

• erik

Goeie tip Ineke, je zult inderdaad maar net daar zijn als wat je echt wilde zien al geweest is. Ik wist niet dat er twee waren, eerlijk gezegd en ging dus gewoon uit van die wereldberoemde Pushkar Fair.

• erik

In de reiswereld is een trekking inderdaad een meerdaagse wandeltocht, eventueel nog te onderscheiden in een lodge trekking (slaap je dus in lodges) of een kampeertrekking.

• p.geurts

Beste rob,

Wij gaan 10 juli met 4 personen naar noord India.

Ik ben wel geinteresseerd in jouw bekende voor een auto met chauffeur.

Kun je er iets meer over vertellen. Prijzen enz., engels sprekend?

Hoor graag, groet Peter.