jippie jippie jipppie

• surya

de pippie

• Shirley de Munnik

waarom ben je zo blij??

• p.rospere

Surya schreef laatst dat ze langer als een jaar naar India gaat, denk dat haar vertrek datum aan zit te komen!

• Kirsten

In dat geval jippie ik wel met Surya mee hoor: jipieeeeeeee!

Ik zou het voor mezelf iets minder jippiejee vinden denk ik. Mijn (Indiase) man zou graag weer in India willen wonen, (hij is nu zo'n 6 jaar hier) maar ik wil niet. Ik heb een enorme culture shock gekregen toen ik daar was. Ook al zouden we ons een mooi appartement kunnen veroorloven, volgens mij ben je dan alsnog de hele dag bezig de kakkerlakken van de buren te bestrijden. En al die armoede om me heen waar ik min of meer dagelijks mee geconfronteerd zou worden, vermoeiend! En die luchtvervuiling, toen we daar in jan/feb waren met ons zoontje van 8 maanden lag ie snachts in zijn bedje te piepen nadat ie 1 x mee was gegaan naar het centrum van Hyderabad.

Al met al vind ik het best fijn om naar India te gaan voor familiebezoek, maar daar langer dan een jaar blijven. . .is niet aan mij besteed denk ik.

Desalniettemin, voor de mensen die daar anders over denken en wellicht in andere omstandigheden verkeren (schonere lucht bijvoorbeeld): alleen maar leuk!!

• Rob

Gefeliciteerd Surya.

Rob

• surya

lieve mensen,

eigenlijk heb ik nog geen antwoord. Ik wacht “ geduldig” af. Maar als ik antwoord heb vertrek ik heel snel. Op dit moment moet ik toch ff wennen aan die indiase tijd, als het aankomt op visa etc te regelen. zonder definitieve ja van hun kant kan ik nog weinig doen. En ik zou dan vertrekken over maandje. Jippieee ik blijf geloven dat het doorgaat :-)

Laat jullie weten een dezer dagen hopelijk :-D

bedankt voor de leuke reacties!