spoor Mumbai

• erik

In 5 jaar tijd zijn in de Indiase stad Mumbai ruim 20.000 treinreizigers omgekomen, doordat de treinen overvol waren. De Indiase spoorwegen maakten dat bekend, nadat een activist dat eiste. Mensen kwamen onder meer om het leven door elektrocutie en doordat ze in de verdrukking kwamen.

Lees dit net op teletekst, wat een aantal! Dat zijn er dik 10 per dag.

• Khan

Zie ook (Times of India), met uitsplitsing in doodsoorzaken

http://tinyurl.com/4dn9c3

• erik

Onbegrijpelijk hoor, die aantallen. het zijn er bv 7 keer zoveel als dat er Amerikaanse soldaten sneuvelen in Irak.

• p.rospere

Idiote aantallen, volgens wikepedia maken per dag 6.1 miljoen mensen gebruik van de bombay spoorwegen. http://en.wikipedia.org/wiki/Mumbai_Suburban_Railway

Als je zo'n gigantisch aantal mensen vervoerd, zijn de aantallen ongelukken ook gigantisch.

• Rob

Prosper,

Voor de zoveelste keer onbenulligheid ten top.

Geen zin om het verder uit te leggen.

Rob

• Ineke M

Hoi Rob,

Zo onbenullig vind ik het eigenlijk niet. 6.1 Miljoen reizigers per dag betekent 11.138.600000 reizigers in 5 jaar. 20.000 Doden is dan 0,00018%.

Natuurlijk is iedere dode er 1 teveel en zullen er nog veel meer niet dodelijke ongelukken zijn, maar zo zie je het wel in perspectief.

groetjes,

Ineke

• Khan

Nog even voor de duidelijkheid (zie die link die ik gestuurd heb), het meerendeel was geen passagier

“Most of the deaths occurred while people were crossing the tracks”

Niet zo vreemd gelet op het vrijelijk langs of in het spoor rondbanjeren in India.

Ter vergelijking, in Nederland komt er gemiddeld 1 persoon per dag om het leven bij aanrijdingen op het spoor (meestal zelfmoord).

• p.rospere

Bah rob, doe niet zo gemeen, ik zeg het tegen de meester als je niet ophoud!!!!

• Rob

Ineke,

"Als je zo'n gigantisch aantal mensen vervoerd, zijn de aantallen ongelukken ook gigantisch.'

Mijn reactie sloeg op bovenstaande zin.

Misschien een beetje flauw, maar over het algemeen vind ik Prosper een vervelende zeurpiet.

Dat kan ik zelf beter.

Rob

• p.rospere

Maar mijn moeder kookt beter dan die van jou rob!