dual band

• roy

Graag een snelle advies aangezien ik al woensdag vertrek naar delhi.

Ik heb een een prepaid mobile niet simlock vrij gekocht voor iemand in kalkutta.

Deze toestel heeft dual band en volgens de verkoper zou deze mobile niet bruikbaar zijn in India.

Ik twijfel aan het deskundigheid van de verkoper vandaar.

Het toestel zal daar simvrij gemaakt worden en neem ik aan dat het geen probleem levert.

vraag 2:

Hoeveel flessen wijn of wishky kan je naar India meenemen"?.

roy

• p.rospere

Roy voor die telefoon vraag moet je bij iemand anders zijn, maar voor die wijn vraag, ik ben tientallen keren in india geweest en ben nog nooit gecontroleerd. Alleen een probleem je zal de flessen in de bagage moeten doen, met het gevaar dat ze kapot gaan, want ze doen heel moeilijk over vloeistoffen in de handbagage!!!

goeie reis

• Shirley de Munnik

Koop die flessen daar, wellicht goedkoper ook.

• Ineke M

Ik heb vaker (simlock vrije) telefoons meegenomen naar India en ook tegen mij werd gezegd dat het toestel niet zou werken in India (Sony Ericsson). Maar het toestel werkt perfect! Onze eigen toestellen werken ook in India en zitten daar op een Indiaas netwerk. D.w.z. dat al deze toestellen ook omgezet kunnen worden (is mij verteld).

Ineke

• S3

Als ik het goed begrepen heb, is de telefoon die je hebt gekocht niet simlock-vrij. Dit betekent dat je er geen andere simkaart in kan stoppen want dan doet hij het inderdaad niet. Je kunt de telefoon simlockvrij laten maken (hier in Nederland want dat moet de provider doen) en ws. kost dat dan geld. Je kunt ws. met simkaart van een Nederlandse provider in je telefoon gewoon bellen in India maar dat gaat geld kosten en hoe wordt er dan opgewaardeerd? Wat techniek van telefoon ansich zie ik geen problemen en zou die het moeten doen, volgens mij.

• Ineke M

Je kunt in Delhi zo wat op iedere hoek van de straat je telefoon ‘unlocken’. Heb het zelf nog nooit laten doen, omdat ik voor alle zekerheid toch maar simlockvrije telefoons meeneem. Het schijnt aan het merk te liggen hoe makkelijk dat gaat. Nokia is geen probleem, bij Sony-Ericsson schijnt het soms lastig te zijn.

Ineke

• Sundri

Zowel in India als ook in Nederland kun je je GSM overal laten unlocken. Ik heb dat weleens gedaan (in Nederland) voor een oud toestel van mij, dat ik meenam voor een Indiase vriend. Het toestel doet het daar perfect.