spullen naar een weeshuis in India

• boefje12

Hallo allemaal,

Ik ben een newbie en daarom wilde ik jullie advies vragen. Weet iemand hoe ik kleding en schoenen (slippers n sandalen) naar Pondicherry kan sturen? Goedkoop of gratis omdat dit naar een weeshuis / opvanghuis gaat. Gaat iemand naar Pondicherry…misschien willen jullie wat voor ons willen meenemen??

Meer over mijn project is te vinden op www.befriend.nl.

groet en dank alvast.

• Tom

In India stikt het van de sandalen en slippers, voor een habbekrats te krijgen bovendien, wat zal je dan toch moeilijk gaan doen?

• boefje12

Je hebt gelijk maar die kinderen hebben de mogelijkheid noch geld om deze op te halen. Ik verzamel en stuur ook geld :O)

• erik

Zorg voor geld en laat daar slippers van kopen. De slipperhandelaren in Pondicherry zullen je dankbaar zijn, die willen zelf graag slippers verkopen :)

• Khan

Ik ken een mooi verhaal (waar gebeurd): vanuit de USA werd een complete container met kleding naar India gestuurd. Waarschijnlijk is die container de kade van Chennai nooit afgekomen, want de douane wilde van de instelling in India graag betaling, en de sponsors vanuit de USA hadden de invoerrechten niet geregeld.

• theo

Hé, Boefje, alles is daat 10/50x zo goedkoop, opsturen kost een fortuin, aan jouw de keus. ;)

Meenemen is prima.

• theo

Ps., in ‘jullie weeshuis’ zitten geen gestolen kinderen en worden kinderen niet verkocht en/of misbruikt?

ik vraag dit niet uit sarcasme, maar ik hoor eigenlijk alleen maar negatieve berichten, uit weeshuizen in Azië en Afrika. :(:(

• Khan

Laten we hopen van niet Theo.

Overigens wel een mooi en nieuw gebouw als ik die foto's mag geloven. Doet me een beetje denken aan het befaamde YN college in Andhra Pradesh waar mijn vrouw heeft gestudeerd. Alleen dateerde dat uit de jaren '30.

Dat is toch niet dat Belgische project waar een dame vorig jaar een paar Lakh aan gedoneerd kreeg?

• boefje12

Sorry hoor beste mensen…ik was even weg en dan kijk ik naar mijn emails niet. Bedankt dat jullie mee gingen denken. Je hebt het helemaal gelijk Theo, spullen zijn in India goedkoper en dat doe ik ook als ik er ben…spullen kopen en uitdelen. Tja, wat is wel goed?! :)