Reis India

• travel

Weer thuis! Even een update 28-11-2007.

Na alle informatie van jullie en speciaal van Rob een klein verslagje. We hebben gekozen voor Noord India en hebben een geweldige vakantie gehad!

Vanuit Delhi naar Amritsar ; de Gouden tempel. Dit MOET je als India liefhebber ooit gaan zien! Ook de ceremonie in Gwalior (grens) is iets dat je nooit zal vergeten.

Daarna via Dharamsala (we hebben de Dalai Lama “life ”gezien) naar Mandi en Manali (eeuwige sneeuw).

Toen via het prachtige Shimla naar Rishikesh en Haridwar.Ook iets overgetelijks ;duizenden devoot badende mensen in de Ganges.

Om uit te rusten naar een 5* hotelfort ;Neemrama 120km ten zuiden van Delhi.Een waar 1000 en 1 nacht gebeuren! Echt genieten!

Buiten de interessante plaatsen die we bezocht hebben wil ik ook wijzen op het prachtige natuurschoon. De hele reis de besneeuwde bergtoppen van de Himalaya op de achtergrond ;schitterend! Verder reden we door prachtige groene valeien met duizenden bloeiende fuitbomen, knalgele mosterdvelden, bergpassen, theeplantages,dennenbossen,snelstromende riviertjes, groene terrassen zoals in Indonesie! en als laatste de Ganges die zich als een zachtgroen lint en snelstromende bergrivier naar zee kronkelt.

Onze chauffeur was de onovertroffen Rattan;op dit prikbord wel bekend. Geen betere te vinden in heel India!

Alles wat hier ooit over hem verteld is klopt ;niets was hem teveel. Zijn bijdrage en persoonlijkheid hebben mede onze vakantie tot een succes gemaakt.Extra informatie:zijn (goede!)auto is heel geschikt voor lange mensen!

• erik

Goed dat je een mooie reis hebt gehad.

“Geen betere te vinden in heel India!”

En knap dat je in die tijd ook alle andere chauffeurs in India even hebt getest………….:).

• travel

Is sarcasme een van je sterke eigenschappen? Of is het een vreemd gevoel voor humor?Je zegt het maar!

Ik vind je opmerking dus niet leuk en misschien wel ongepast.

• Marieke

Ongepast? Beetje overdreven hoor, een grapje mag toch wel?

• Rob

Travel,

Volgens mij was dit een grapje van Erik.

Rob

• erik

Sorry travel.

Er zijn meer prikbordbezoekers met connecties of een favoriete chauffeur. Omdat we geen reclame maken hebben we het daar niet over. Af en toe duikt Rattan weer op, wat ik die goede man van harte gun, maar dat doorbreekt dan die “geen reclame code” op het prikbord.

Ik wil er niet meteen stampij om maken, zo erg is het niet, en dus probeerde ik het met een grapje.

Ik weet inmiddels hoe je stukje hier terecht kwam, foutje dus, en nu weet jij wat mijn bedoeling was.

• Shirley de Munnik

Travel, hoe is het jou allemaal vergaan op Delhi airport met al die verbouwingen gaande?

• travel

Wij waren er 4 uur voor vertrek . Totale chaos;geen bewijzering of iets. Er lopen wel officiele medewerkers rond die je een kant uitwijzen waar je ongeveer moet zijn . Daar ben je al blij mee! Omdat wij anderhalf uur moesten wachten voor in te checken gingen we een zitplaatsje zoeken. Er waren voor al die duizenden mensen ongeveer 50 stoelen…. Helemaal aan het eind van de terminal is een witte wand geplaatst daar kun je die stoelen vinden . Achter die witte wand zijn de toiletten . Handig om te weten! Volgens mij willen ze die geheim houden , want er is geen enkele aanwijzing naar toe.

Dan gaat je bagage door een scanner. Je kunt dus alles meenemen want er kijkt niemand naar. Wel schoenen uit en riemen af. Flesjes water of ander vloeistoffen zijn totaal geen probleem.

Daarna moet je dus naar die ‘bandjesmachine’. Vergeet dat niet! En dan pas naar de incheckbalie . In ons geval (Aeroflot) drongen veel Russen voor. Maar ; wij ook niet op ons mondje gevallen , tikten ze vriendelijk doch zeer dringend op hun schouder en uiteindelijk dropen ze dan af. Wij hoorden dat er voor overbagage heel veel geld betaald moest worden . Eindeloze discussies met passagiers . We hebben bijna 2 uur er over gedaan om in te checken.Waren een van de eersten! Daarna zoeken naar de gate . Ook weer chaos. Staat weer onduidelijk aangegeven . Iedereen vraagt aan iedereen en hoopt op een duidelijk antwoord. Er loopt personeel met een Walki Talki die weten het ook niet. Wijzen weer een richting op. Daar ben je al blij om! Uiteindelijk vertrok ons vliegtuig om 2.45 uur i.p.v 2.15 omdat de mensen nog in de rij stonden om in te checken.

• Khan

travel schreef:

>

> Wij waren er 4 uur voor vertrek . Totale chaos;geen

> bewijzering of iets.

Ah, India :-)

Er lopen wel officiele medewerkers rond

> die je een kant uitwijzen waar je ongeveer moet zijn .

Menselijke bewegwijzering :-)

> Dan gaat je bagage door een scanner. Je kunt dus alles

> meenemen want er kijkt niemand naar.

Volgens mij checkt men ook niet op bommen, maar op gesmokkeld goud ;-) Mijn vrouw heeft ooit de koffer moeten openmaken om te laten zien dat het allemaal metalen bangles waren…

Wel schoenen uit en

> riemen af. Flesjes water of ander vloeistoffen zijn totaal

> geen probleem.

Gelukkig niet. ;-) (hoeveel vliegtuigen zijn er al opgeblazen met een 33 cc colablikje?) De kans dat je met een op de zwarte markt verpatste Stinger uit de lucht wordt gehaald acht ik groter.

De rest van het verslag doet mij gelukkig sterk denken aan een normale werkdag op een Indiaas vliegveld.