Beste mensen,
Voor wie het nog niet wist: het vliegveld in Delhi wordt verbouwd en schijnt een grote chaos te zijn. Houdt daar rekening mee als je binnenkort terugvliegt.
Drie of vier uur van te voren aanwezig zijn is echt nodig.
Rob
Wij zijn in de nacht van woensdag op donderdag vanuit Delhi naar Nederland gevlogen. Wij waren 3,5 van te voren op het vliegveld. Hebben zeker twee uur in de rij gestaan. Van koffercontrole, inchecken, immigratie, securitycheck enz.
Let ook op dat ze de labels van je handbagage stempelen. Wordt veel vergeten en tijdens boarden worden de mensen die geen stempel hebben apart gezet, moeten vervolgens terug naar security, stempel halen en dan mogen ze aan boord. Dus die 3,5 uur hadden wij wel nodig.
En vergeet de 'bandjesmachine "niet!!!!!
Ergens in een achteraf hoekje staat een machine waar je koffers voor het inchecken doorheen moeten en dan krijgen ze een dun bandje rondom.
Heb je geen bandje om je bagage ; wordt je weggestuurd bij het inchecken en kun je weer van voren af aan beginnen.Heb je zomaar 2 uur voor niks staan wachten……
Om de zaak nog erger te maken: de bandjesmachine doet het heel vaak niet ;krijgt dan een trap en soms gaat het dan weer. Lukt het met die trap niet, dan komt er iemand bij met een schroevendraaier. Die iemand moet worden opgeroepen en komt dan op z'n dooie akkertje aansloffen…. En de passagiers maar wachten…..want zonder bandje begin je niks! Delhi airport is heel slecht voor je bloeddruk!
Ik vlieg 23 juli terug vanuit Kathmandu in de middag terug naar Delhi en heb 24 juli tot een uur of 8 ´savonds de tijd om in Pahar Ganj rond te hangen.
Mijn vlucht naar Wenen is die avond om 01:50, dus als ik naar aanleiding van bovenstaande verhalen, minstens 4 uur van te voren op Indira moet zijn, mag ik wel om een uur of 8, half 9 in de taxi stappen…….
Wat jammer nou dat onze vorige bar niet meer date baar is….!
Het langst duurt de paspoortcontrole in Delhi. De truc is om zoveel mogelijk aan de rechterkant te gaan staan. Aan het begin van de wachtruimte zie je dat nog niet, maar als de wachtenden zich verderop verspreiden over verschillende poorten, zijn de mensen aan de rechterkant ruimschoots het snelst door de paspoortcontrole.
Hoe zit het tegenwoordig met het betalen van de luchthaven belasting bij de Sate bank of India ?
In 1994 heb ik het volgense meegemaakt :
Een ouder amerikans echtpaar kwam bij de incheck bali. Toen ze eindelijk aan de beurt waren bleek dat ze de bagage niet ge-X-rayed hadden en moesten ze dat eerst doen en daarna weer helemaal aansluiten achter aan de rij.
Toen ze weer aan de beurt waren bleek dat ze de luchthaven belasting nog moesten betalen.
Dus weer in de rij bij de state bank of india. Daarna weer in de rij bij de incheck bali.
Ik dacht die twee krijgen een acute zenuw instorting.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?