Nieuw vliegveld Hyderabad

• Khan

Wellicht ten overvloede, maar sinds 23 maart is in Hyderabad een nieuw vliegveld in gebruik, dit ligt verder uit de stad, en aan de zuidkant!!

http://www.newhyderabadairport.com/

• Kirsten

Stomme vraag misschien, maar de oude is dicht? Of blijft ie ook gewoon open?

• Khan

Ik heb even nagezocht, er was wat discussie om Begumpet ook open te houden, maar die is nu dus dicht.

• Kirsten

Dank je. Best jammer aan de ene kant, ik vond het wel wat hebben, zo'n kleine luchthaven. Maar het was wel allemaal oude troep dus het was te verwachten dat het gesloten zou worden.

• Khan

Ik ben twee keer aangekomen op het domestic deel, en twee keer vertrokken van de internationale terminal. Verder heb ik het veld en gebouwen een paar uur kunnen bewonderen omdat mijn schoonzusje haar koffer was kwijtgeraakt.

Vijf jaar geleden had het inderdaad nog de rustige sfeer van een locaal vliegveld, mijn vertrek vorig jaar vond ik de zaak tamelijk chaotisch omdat de hal de stroom passagiers echt niet meer aankon. Ik begrijp nu waarom er niets aan gedaan was.

De reisafstand van stad naar vliegveld is nu behoorlijk groot als ik die kaartjes goed begrijp, en ik denk dat een aantal hotels in Secundrabad niet blij zullen zijn met die verhuizing. Maar de ligging vlak bij de huizen was niet bepaald ideaal.

Ik vraag me wel af hoeveel mensen met hun reisgidsje in de hand een onaangename verrassing krijgen. Gelukkig is Hyderabad niet bepaald een vliegveld waar veel toeristen India betreden, maar toch…

• theo

Net als die van Bangalore, mijn vriend werkt daar nu! :)

Gaat allemaal razendsnel nu, maar wel een grote bouwput, niet leuk meer. :(

• theo

Bangalore heeft nu domestic en international, 50 km afstand, ook weer leuk, net als Delhi.

Ik houd het op Nepal, daar varandert nog steeds niets, :D

maar straks verkiezingen en als ze de echte demcratie verkiezen, gaat 't daar ook los?!

Stilstand is achteruitgang, nee vooruitgang is achteruitgang. Of ben ik nu niet zo duidelijk. ;)

• erik

Wel een mooie shuttle service naar o.a. Secunderabad, voor 100 roepies. Scheelt veel gedoe met taxi's en zo.

• Tony

KLM-toestel mist nieuw vliegveld Hyderabad

Uitgegeven: 24 maart 2008 08:33

HYDERABAD - Enkele uren na de feestelijke opening van het nieuwe internationale vliegveld Shamshabad van de Indiase stad Hyderabad kon de luchthaven al een eerste misser noteren.

Piloten van een KLM-toestel dat er zondag had moeten landen, waren klaarblijkelijk niet op de hoogte van het feit dat de nieuwe luchthaven open was en vlogen voor de zekerheid maar naar elders door, meldde de Indiase krant Times of India maandag.

Gesloten

Het toestel met aan boord 233 passagiers vloog zondagochtend aan op het vliegveld Begumpet. De piloten kregen evenwel van de luchtverkeersleiding te horen dat het vliegveld gesloten was en dat ze zich naar Shamshabad moesten begeven. “Shamshabad? Wat is dat”, zou een van de piloten zich openlijk hebben afgevraagd, aldus het dagblad.

De gezagvoerder besloot het toestel naar Delhi te sturen alwaar het echter geen toestemming kreeg om te landen. Hij zette vervolgens koers naar Mumbai. Volgens bronnen wilden de vliegers niet op Shamshabad landen omdat het KLM-hoofdkwartier de mededeling, de zogenoemde Notam (notice to airmen), over de sluiting van Begumpet niet had gekregen.

© ANP

En nu maar hopen dat we ook aankomen in Hyderabad.

Tony