Ik wil een beeld voor Veerapan!!! Gehaat maar ook zeeeer geliefd in zuid India!
p.rospere schreef:
>
> Ik wil een beeld voor Veerapan!!! Gehaat maar ook zeeeer
> geliefd in zuid India!
Ik sluit niet uit dat die al zijn geplaatst. Wellicht kan iemand die naar Tamil Nadu gaat zijn ogen open houden. :-)
Er stond er wel een op zijn graf.
http://nuke.humanrightskerala.com/index.php?name=News&file=article&sid=4764
Helga van leur beloofde die 20 graden voorbarig, nu zijn de verwachtingen helemaal weer aangepast naar beneden normaal tot zover redelijkerwijs te verwachten valt.
Was ik even blij met een dooie mus.
Wat zal Inge zeggen als ze hier gaat lezen, eigenlijk?
Ik krijg daarboven helemaal geeen reacties meer, iedereen is stil.
Moet ik dan vaker zo ‘melig’ posten?
Ik wil wel graag weervoord heren!
India is heeeel groot en zeker niet overal hetzelfde. Dat lijkt zo als je het hier allemaal leest. India is een nogal groot woord.
Ik ben inderdaad eens, maak eerst je eigen dingen netjes, voordat je andere gaat vertelllen hoe het zou moeten gaan.
Er zijn nogal wat “westerlingen” die india nog steeds graag zien als land vol met arme hulpbehoevende mensen. Van indiers zelf hoor ik vaak genoeg hoe ze zich ergeren aan mensen van hier die daar komen vertellen hoe het zou moeten gaan en wat goed is, dat ze dan worden betaald om vrijwilligerswerk te doen, en na een paar maanden weg zijn en de boel daar gewoon doorgaat. Dat er hier thuis wordt gezegd wat goed wat goed.
Ik heb respect voor mensen die andere willen helpen, maar ik zou zeggen begin eerst bij jezelf.
surya schreef:
>
> India is heeeel groot en zeker niet overal hetzelfde. Dat
> lijkt zo als je het hier allemaal leest. India is een nogal
> groot woord.
> Ik ben inderdaad eens, maak eerst je eigen dingen netjes,
> voordat je andere gaat vertelllen hoe het zou moeten gaan.
> Er zijn nogal wat “westerlingen” die india nog steeds graag
> zien als land vol met arme hulpbehoevende mensen.
De hongerigen voeden, de zieken verzorgen, de naakten kleden, daar is nix mis mee. Als Indiers dat niet doen, waarom zouden westerlingen dat niet mogen?
> Van indiers
> zelf hoor ik vaak genoeg hoe ze zich ergeren aan mensen van
> hier die daar komen vertellen hoe het zou moeten gaan en wat
> goed is, dat ze dan worden betaald om vrijwilligerswerk te
> doen,
Vrijwilligers die betaald worden? Hé?
Het is toch vrijwillig?
> en na een paar maanden weg zijn en de boel daar gewoon
> doorgaat.
Dat doen de ‘professionelen’ :D:D
> Dat er hier thuis wordt gezegd wat goed wat goed.
> Ik heb respect voor mensen die andere willen helpen, maar ik
> zou zeggen begin eerst bij jezelf.
De meeste mensen die dit werk vrijwillig en effectief doen zijn het stadium van zelfhelp allang voorbij, lieve Surya.
Een voorbeeld van water naar de zee dragen uit het genoemde weblog:
“Mijn persoonlijke bevindingen op ontwikkelingsgebied hebben weer een erg wazige impuls gekregen. Zo ben ik afgelopen week met Loic (Belgie) naar een dorpje 20 km van Pondi geweest om te vragen en te praten over afvalscheiding en verantwoord afval verbranden. We hebben de vrouwen heel veel vragen gesteld over afval management in het dorp. Resultaat: Ze scheiden alles (papier, plastic, ijzer), verzamelen het en verkopen het uiteindelijk per kilo. De bedragen zijn erg laag, maar er is niettemin waarde. Er wordt vrijwel niets weggegooid, maar het is dan ook een plattelandsdorp waar weinig rotzooi wordt gemaakt. Gemengde gevoelens: we hoeven ze niet helpen en ze scheiden hun afval nog beter dan wij in Nederland! (Misschien moet ik maar in Nederland een voorlichtingscampagne gaan opzetten, ondersteund door de Indiase dames).”
Goh, alles wordt opgehaald… Wie had dat nou gedacht?
(p.s. het ouderlijk huis van mijn vrouw ligt op zo'n 750 meter van zo'n inzameldepot, en vanaf het balkon heb ik het Indiase systeem van vuil ophalen in de loop der jaren prima kunnen bestuderen.
Helaas heb ik daar het Telugu woord voor “afval management” nooit gehoord.
Veerappan is niet geliefd. Hij heeft veel mensen gedood en ontelbare wilde olifanten gestroopt. Hij werd onderhouden door Tamildorpelingen uit angst.
Dieptepunt is de ontvoering van de zeer populaire filmster Dr. Rajkumar
http://kn.wikipedia.org/wiki/%E0%B2%A1%E0%B2%BE.%E0%B2%B0%E0%B2%BE%E0%B2%9C%E0%B3%8D%E2%80%8D%E0%B2%95%E0%B3%81%E0%B2%AE%E0%B2%BE%E0%B2%B0%E0%B3%8D
Vooral in Zuid-India was Veerappan een van de meest gevreesde en gehate misdadiger.
Ik ken genoeg mensen die hem een toffe peer vinden , en wat op wikipedia staat veeg ik mijn kont af, hier kan iedere gek de teksten veranderen. Ik spreek uit eigen ervaring wat ik zelf heb gehoord, vooral bij de laagste kaste en zigeuners was hij heel geliefd, want het schijnt een gulle gever geweest te zijn!!! Toen ik nog in tamil nadu woonde stond er een heel vermakelijk stuk in de nation, op een vraag van de journalist, waarom het zo moeilijk was om veerapan te pakken te krijgen, antwoorde de rechercheur, het is zo moeilijk, omdat veerapan met de beesten in de jungle kan praten, de beesten waarschuwen hem altijd, als we hem willen komen pakken!!! Rare jongens die indieers!!!
Maar kannadiga je hebt gelijk het was geen frisse jongen meer dan 150 mensen gedood en heel veel olifanten gedood en kapitalen aan hout verdiend dat hij kapte in de jungle!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?