Vriwilliger zijn in Incredible India

• Inge

Dag,

Ben jij op zoek naar een leuke vrijwilligersplek of stageplek in India? Kijk dan eens op www.primetrust.org. Ikzelf heb hier drie maanden vrijwilligerswerk gedaan en dat was geweldig! Ze helpen vrouwengroepen aan microkredieten en doen daarnaast voorlichting in local communities over vrouwenrechten, gezonde voeding en de gevaren van HIV. Mijn ervaringen staan op http://hendrikeninge.waarbenjij.nu. Lijkt het je iets? Mail ze dan (in het Engels) op admin@primetrust.org. Het is zeker een ervaring die je nooit zult vergeten!!

Groeten, Inge

• p.rospere

In nederland liggen bejaarden urenlang in hun eigen s.tront, zou ook goed en zinnig vrijwilligers werk zijn om in een nederlands verzorgingshuis gaan te helpen, in plaats van in India de mensen voor de voeten te lopen. Maarja het staat wel natuurlijk veel stoerder als je zegt tegen je vrienden ik ga naar india voor vrijwilligers werk. Wordt s.trondziek van dit soort oproepen. Terwijl de indiase bevolking het worst is wat met de hulp behoevenden in india gebeurt, verrek wat schrijf ik nou, het is in nederland ook iedereen worst wat met de hulp behoevenden gebeurt, anders had je dit soort oproepen niet.

• Kannadiga

Reactie van p.rospere klinkt wat hard, maar er zit wel een kern van waarheid in.

In Nederland kun je meer doen omdat je de taal en cultuur van hier kent.

In India moet je je behelpen met Engels. Mensen die geen Engels kennen schamen zich en doen alsof ze je verstaan.

Verder heb ik ergens in een Indiase krant gelezen dat verschillende Indiase plaatselijke vrijwilligerorganisaties bewust zwart worden gemaakt. Concurrentie op de markt.

• Rob

Inge,

Leuke stageplek in India?

Wat bedoel je daarmee en wie betaalt dat?

Wat kost dat vliegticket wel niet?

Blijf liever hier in Nederland om de ouderen in verzorgingstehuizen te helpen.

In India zijn bijna geen ouderen en de jongeren moeten zich zelf maar redden.

De Indiase economie draait goed.

Wil je toch een zinnige vrijwilligersbijdrage aan India leveren?

Deel dan condooms uit i.p.v. schoolpens.

Of deel dropjes uit aan bedelende kinderen, dat schrikt ook af.

Rob

ps

Ik ben het voor deze keer helemaal met Prosper eens

• Khan

Microkrediet klink leuk, maar ik heb vernomen dat uit onderzoek blijkt dat er nogal wat negatieve kanten zijn. :-(

Wellicht dat Theo meer hierover kan zeggen.

En inderdaad, hulpverlening is goede handel… en dus harde handel (wat ook bij de Tsunami bleek) :-(

• theo

Ik zeg niks.

• theo

Beste Inge,

je hebt hier te maken met een aantal prikers met een laat ik zeggen redelijk deviant schrijfgedrag.

Neem dat eerst in overweging. Verder bedoelen ze het allemaal erg goed, op hun eigen manier dan.

Het zegt vooral veel over hun eigen beleefwereld.

Met Rob ben ik eigelijk best benieuwd of dit ook zo'n goedkope plek is voor vrijwilligerswerk.

Hoeveel was je kwijt aan kost en inwoning en wat de overige kosten?

Op de site's kon ik het een en ander niet zo goed vinden.

Ik ben benieuwd en heb meer intersse.

Mail me anders, klik op mijn naam of of de info.

Met vr groet, Theo.

www.ontwikkelingswerktheokiewiet.nl

• Tom

Ik begrijp niets van de negatieve kortzichtige reakties op je verhaal Inge!

Natuurlijk zijn er negatieve zaken mbt vrijwilligerswerk te bedenken, maar wat mij betreft vallen deze weg bij de voordelen die ook te bedenken zijn.

En dan die argumenten, komen soms meer neer op: help het eigen volk eerst…..hoor je steeds vaker tegenwoordig.

Dus in India zijn rijke mensen, die de armen laten verekken? Kijk dan eens naar nederland, daar zijn ook heel veel rijke mensen, en ook die laten de nederlandse armen en hulpbehoevenden verekken toch?

Nou als we allemaal zo graag de nederlanders willen helpen, stel ik voor eenieder die naar India wil op vakantie (wat kost zo een vliegticket wel niet) dat niet doet. Gewoon dat geld hier in nederland besteden zodat onze ekonomie er nog beter bij vaart.

Stook je ook nog eens een heleboel minder co2 uit vanwege de uitgespaarde vliegreis.

• theo

Weet je eigenlijk wel hoeveel de mensen verdienen in de zorg?

Een paar weken of maanden vrijwilliger en je hebt al een baantje, tienduizenden euro per jaar, en dan nog vakantiegeld eroverheen. Goudmijntje, moet je zien, daar kan je zo een villa voor zetten in India. (Zelf gedaan maar dan niet voor mezelf, wonen nu 4 gezinnen in.;)

p., alles wat vrijwilligers meenemen naar de arme platelandsbevolking is top.

Denk niet dat onze NL-se ontwikkkeligsamenwerking een fatsoenlijk percentage op de goede plaats krijgen. Laat staan de schatrijke Indaase corruptelingen.

P. als jij nou een paar jaarjes in de stront gaat, ik heb er m'n hele leven al ingezeten, eerst koeiemest, en daarna mijn ouders tot het eind verzorgd, als je weet hoe dat is, hoef ik verder nix uit te leggen.

gegroet.

• theo

zit niet zo te wawelen. :D Oh sorry, Kannadig, ik ben inhoudelijker van je gewend. :)