eerste keer India

• Daniel

Hallo,

Ik ga begin juni voor zaken naar India en heb de mogelijkheid om welgeteld 1 of 2 vrije dagen daaraan te koppelen. Die zou ik willen gebruiken om de Taj Mahal te bezoeken. Weten jullie met welke reisorganisatie ik het beste zo'n tour kan boeken en adviseren jullie dit per trein of per auto/busje te doen?

En wat is de beste stad om een kleermaker te bezoeken (afhankelijk van het aantal dagen dat ik ergens in één van de steden ben uiteraard).

groet

Daniel

• roy

hallo,

voor circa 600 roepies in een ac touringbus wordt ter plekke bij de hotel al voor je geregeld.

gewoon bij de hotel vragen en hoef je verder niks te doen.

heb vorige jaar zo naar taj mahal geweest.

succes.

• Tom

Aangezien je weinig tijd hebt en niet op een dubbeltje hoeft te kijken, zou ik het gewoon de receptie van je hotel laten regelen, huur je gewoon een taxi voor een dag. Dat kost echt niet zo veel.

De chauffeur is dan meteen je gids en die kan je ook meteen naar een kleermaker brengen.

Maar ja, wat wil je met een kleermaker, dan bestel je iets, neemt ie de maat en dan kan je na een paar dagen terugkomen voor de bijstellingen en na weer een paar dagen is t klaar….

• Rob

Daniel,

Naar welke steden in India ga je om zaken te doen?

Voor de leukste kleermakerservaring kun je het beste in Madurai terecht.

Rob

• Daniel

Mumbai, Delhi en Hyderabad

Dus welke van de drie moet ik hebben :-)

• Rob

Daniel,

Madurai ligt het dichts bij Hyderabad.

Als je daar een broek laat aanmeten, vergeet niet je buikgordel af te doen.

Anders zakt 'íe steeds maar af bij thuiskomst.

Rob

• Khan

Ik zou voor een paar broeken niet helemaal van Hyderabad naar Madurai gaan reizen (er liggen ook wat bergjes tussen, dus even op en neer gaat niet).

Mijn tip zou zijn om in welke stad dan ook een Raymond Shop op te zoeken voor je stof (denk aan Rs 700 of meer per meter voor goede kwaliteit, veel duurder bestaat ook trouwens). Die weten dan ook wel een goede kleermaker.

Wellicht is Bombay duurder (die stad is met alles duurder, zo is mijn indruk).

Sowieso eerst naar een winkel voor de stof, en niet eerst een kleermaker opzoeken.

Oh, ja, jij bent de klant, dus laat je niet overdonderen door hun aanbod.

Ik haal mijn broeken altijd in India. Met pakken heb ik minder goede ervaringen, ze gebruikte zulke dure en zware voering dat ze behoorlijk warm zijn… Pfffffft