Deelnemers gezocht voor tv programma

• erik

Vroeger vlogen ze ook rond door Delhi maar de laatste jaren zie ik ze daar vrijwel nooit meer (om het onderwerp slinks weer naar dit prikbord te voeren).

• denni

Wat een zeikreacties zeg! Blijkbaar is er een behoefte aan dit soort programma's, emo-tv doet het nu eenmaal goed, en so what? Als je geen zin hebt om te kijken, zap je toch weg? Ik vind het nog altijd beter als die eeuwige geouwehoer programma's om sport en politiek. Zogenaamde bedachtzame meningen lijken belangrijker te zijn dan beelden van liefde en ontroering? Ik zie iever die laatste. Dit even als tegenreactie op al die negativiteit op het mailtje van de redacteur……daar heeft zij niet zo veel aan.

• Paul Broekman

Maak je geen zorgen Denni, die redactrice leest hier toch niet meer en als ze dat wel doet weet ze heel zuiver waar ik het over heb.

'De grove exploitatie van de intimiteit van de kwetsbare mens ten bate van het grote geld.'

Het gaat me dus niet over het wel of niet kijken, het gaat me over de toenemende brutaliteit van tv makers die als vuige paparazzi de menselijke waardigheid verkwanselen.

zo, ik ben mijn (paas)ei kwijt.

Nu de hop.

In Hampi maakte ik prachtige opnames van de hop. Hij is makkelijk te fotograferen of te filmen want hij schuifelt over de grond op zoek naar zijn eten.

Overigens, naast de ‘hop hop hop’ roep, krijst hij soms ook.

• Rob

Paul,

Ook jij bedankt voor je uitnodiging.

Misschien vlieg ik de volgende keer via Istanbul en blijf daar een paar daagjes hangen. Daar is vorig jaar niets gekomen.

Ook jouw bied ik een gereduceerd tarief aan, mocht je ooit een taxi met … nodig hebben in Delhi. Ik geef je 10% korting.

Daarbij ga ik wel uit dat je dus minstens 20% tip gaat geven, anders kan het allemaal niet uit.

Rattan heeft nog steeds geen leidingwater en in de winter kan het erg koud worden in Delhi zonder centrale verwarming, zoals wij dat hier in Nederland gewend zijn.

Voor zijn nieuwe huis is er wel ruimte voor kolenopslag, maar ik had die plek meer in gedachten om wat krokusbollen te planten. Daar heeft de hele buurt plezier van.

Een kooitje voor hoppen is niet gebruikelijk in India.

Maar met het juiste voer kunnen we ze misschien wel lokken.

Heb je nog tips voor vogelvoer?

Rob

• Dennis

Laat ik even voorop stellen dat ik net zo min als jij voorstander ben van het verdienen van grote bakken geld ten koste van mens, natuur, etc door wie of wat dan ook. Maar jouw uitspraak over exploitatie van de menselijke intimiteit vind ik erg overtrokken en ongepast voor het programma wat de redactrice even kort inleidde. Gelukkig zijn nog altijd veel mensen in staat om zelf te bepalen of ze mee doen aan een tv programma, los van het kijken ja of nee.

Genoeg nu, het wijkt te veel van India af ;-) En laat die hop verder met rust…….

• KeesS

Goh: en ik maar denken dat de hop een plantje is was ze gebruiken bij het bier maken. Weer wat geleerd op India Pagina.KeesS

• Rob

Kees,

Hop, werkwoord hoppen, heeft meerdere betekenissen.

1. plantje

2. vogeltje

3. spirituele ervaring.

Rob

• Rob

Kees,

Nog een voorbeeld:

"Tijdens het hoppen zag ik een hop voorbij vliegen.

Daarbij hopte ik per ongeluk op een hop."

Hop wordt hier gebruikt als werkwoord evenals zelfstandig naamwoord.

Het zelfstandige naamwoord heeft twee betekenissen. hop en hop.

Mijn conclusie: wees voorzichtig met de term “hop”, evenals grammaticale varianten daarop.

Dit leidt alleen maar tot misverstanden.

Rob

• KeesS

Rob, ik ben er toch van overtuigd dat de term hop, ok het zelfstandige naamwoord hop een onderdeel is van een goed gerste nat. Dat het ook een vogel is begrijp ik pas. En hoppen kan niet want wat is hoppen. Meerdere vogels of meerdere ingredienten voor bier? Toch lastig. Maar wat vind jij van die belgische borst? KeesS

• Shirley de Munnik

Hoppen is tijdens het mediteren ´omhoog komen´