verbaasd over afboeking creditcard

• Cjom

Ik ben vorige week teruggekomen van een mooie reis door Noord-India. India zit vol verrassingen, maar deze vond ik toch wat minder. Ik zag op de website van mijn creditcard dat een bedrag is afgeschreven voor een boeking voor een binnenlandse vlucht via ‘make my trip’. Dat probeerde ik in India inderdaad via internet, maar het lukte niet. Toen heb ik ter plekke een bureautje gevraagd voor mij te boeken en ze contant betaald. Tot mijn verbazing is nu het bedrag voor een websitebetaling wel afgeschreven. Ik heb met de creditcardmaatschappij al contact gehad en moet een formulier invullen. Ook heb ik ‘make my trip’ een mailtje gestuurd.

Heeft iemand ook wel eens zo'n ervaring gehad?

• Nestor-F

Je hebt dus toch een boeking gemaakt met je creditcard. Dat het niet lukte volgens jouw is dus niet juist gebleken. Waarschijnlijk heb je je vergist in de gegevens die op het scherm verschenen. Is een nadeel van zelfstandig reizen. Geeft heel wat wat problemen eer dit gecorrigeerd is als dit al lukt.

• Tom

Dit is me ook eens overkomen (10 tallen malen ging het goed, een keer niet).

Was wel wat geharrewar achteraf, want ik kwam er pas 4 maanden later achter, toen ik thuis was. Maar als je je niet al te dik maakt (.?..) komt het wel weer goed.

Het probleem bij mij was (waarschjinlijk) dat mijn boeking wel was gelukt, maar dat ik dit niet in de gaten had: ze stuurden meteen een bevestiging van de boeking, maar de computer waar ik achter zat kon dat formaat niet lezen, en kreeg ik dus een melding van de computer dat er iets mis was (weet niet meer precies hoe het ging). In ieder geval dacht ik dat de boeking er niet was, jammer dan.

Maar ik was dus wel geboekt. Dat is jou waarschijnlijk ook overkomen.

Hoop dat je het teruggestort krijgt.

• Khan

Iemand uit de CC-sector heeft me eens uitgelegd dat het hele systeem staat of valt met het vertrouwen op de CC. Als je niet in het verleden al te vaak betalingen hebt betwist zal dit in de regel worden teruggestort. Verliezen wegens fouten en fraude worden door de CC maatschappijen ingecalculeerd.