voor het eerst naar india beslist !koning aap

• carine

Beste prikborders ,

Een tijdje geleden heb ik een paar berichten geplaast voor het eerst naar India.

Voor alle reactie s van harte bedankt. Na lang wikken en wegen heb ik voor een maatreis met koning aap gekozen.Het wordt een rondreis door Rajasthan. Alle tips neem ik met grote dankbaarheid aan.

Mochten er prikborders zijn, die al met koning aap deze reis al gemaakt hebben dan zou ik graag de ervaringen vernemen. Ik kijk vol spanning uit naar mijn vertrek, hoewel ik eerst nog een tijdje hard moet werken ( tot 17 juli )

Door deze beslissing zijn mijn batterijen al een beetje opgeladen …

Dank carine

ps van New Delhi Jaisalmer neem ik de nachttrein, graag jullie ervaring hierover.

• Marc

Beste Carine,

Twee jaar geleden heb ik de reis ook gedaan met koningaap.

Dit is reuze meegevallen,het grote voordeel van koningaap is dat je individueel nog veel kan doen,maar dat je gerust ook bij de groep kunt blijven.

Wij hebben dan ook de nachttrein genomen, dit viel reuze mee.

Maar als ik je een goeie raad mag geven, je zou best niet de bovenste bank nemen om op te slapen want als de airco aanstaat dan is het daar redelijk fris.

Het was voor mij een hele ervaring, en ben er zeker van dat je een goeie reis zult meemaken met koningaap.

Ik vind het goed als je de eerste keer india aandoet in groep, zo leer je india op een rustige en gemakkelijke manier kennen,zonder dat je je zorgen moet maken over de reis of hotel.

Door india te leren kennen met koningaap, heb ik beslist om dit jaar met mijn vrouw te gaan backpakken in Rajastan.

Oja, het zakgeld dat word voorgesteld, is zeker voldoende zelfs met geschenkjes inbegrepen.

Nog een leuke reis verder

Marc

• erik

“Dit is reuze meegevallen,het grote voordeel van koningaap is dat je individueel nog veel kan doen,maar dat je gerust ook bij de groep kunt blijven.”

Heel veel reisorganisaties werken met deze formule, je wordt vervoerd, je hotels zijn geregeld, geen gedoe en verder kan je je eigen gang gaan of met de groep meedoen.

Ik lees het hier vaker, dat ze verrast zijn dat ze bij die en die organisatie zoveel vrijheid hadden. Kennelijk denken veel mensen bij georganiseerd rondreizen aan een soort de Boer en Wendel-idee.

Veel plezier Carine!