Hallo,
Ik ga eind juni naar Zuid-India, maar ik twijfel op welke van deze 2 plaatsen
(Madurai of Mysore) ik langer zal blijven?
Waar valt er meer te zien ?
Twee steden met een verschillend karakter. Mysore is grootsteedser dan Madurai. Ligt ook aan je belangstelling. Madurai is natuurlijk bekend vanwege het tempelcomplex, verder kun je op je gemak door kleine straatjes rondkuieren. In Mysore heb je dat grote paleis en is verder veel interessanter dan Madurai als het je gaat om restanten uit de Engelse periode. Verder is er in Madurai een spoorwegmuseum waar o.a. de wagon van de Mararani te zien is.
Natuurlijk is het heel persoonlijk, maar ik vond Mysore gezelliger. En dan bedoel ik het uitgaansleven en de winkels/ kraampjes, en de markt. In Madurai is het tempelcomplex zeker de moeite waard. Wat ik wel prettig vond in Madurai is dat er vrij veel kleermakers zijn die voor weinig geld mooie kleding maken!
Hoi rana , ieder zijn eigen meug maar ik ga toch voor madurai, je schrijft je wilt langer op een plek blijven dan vind ik madurai toch een betere plaats, omdat je heel heel veel interressante plaatsen in de omgeving hebt. Kodaikanal, thanjavore, trichy. Omgeving moet je wel natuurlijk een beetje ruim zien. Hahahaha!!
Maar madurai is een geweldige indiase stad met leuke buurtjes tempels en steegjes!!!
Ja, ben ik met je eens. Alleen al de Meenakshi tempel, daar kan je eindeloos rondlopen, zitten, kijken en je verbazen over wat er allemaal aan de hand is.
Maar wat is er mis met naar plaats 1 gaan en, als het niet bevalt, snel verkassen naar plaats 2 of een andere plaats die je niet van te voren had bedacht?
Heb je, Rana, een bepaalde reden dat je in 1 van deze 2 langer wilt blijven?
Rana , heeft even niets met het onderwerp te maken, maar ik wil even kwijt, mijn vrouw en ik zijn net terug van een weekje penang. Een groot gebied van george town heet little india, zeg maar gerust little tamil nadu. Was heel rare ervaring hindoe tempels, lekker eten, mooie muziek overal op de straat, voelde mij weer helemaal “thuis”, en dat op een Maleisische eiland!!! Was net of je in chennai rondliep. We hebben de koelkast weer vol milksweets liggen, heerlijk!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?