jas voor 's avonds?

• lot

Hallo, ik vroeg mij af of ik in Rajasthan genoeg heb aan een trui in de avond of is het verstandig om ook nog een dun jasje (winddicht) mee te nemen? Het gaat om de maand maart.

• Ineke M

In maart heb je echt geen jas nodig in Rajasthan!!! Voor onze normen is het er de hele maand warm. Ik ben een aantal jaren in maart in Rajasthan geweest en meestal begin in de laatste helft van maart de hete periode. De eerste keer dat een ober mij dat aan het ontbijt vertelde wist ik nog niet wat hij bedoelde, want het was in die tijd al heel erg warm. Maar inderdaad, het slaat ineens om en dan kan het tegen de 40 gr. lopen.

2 Weken geleden was het in Pushkar nog erg koud. Overdag 19 gr. en ‘s nachts rond de 5 gr. Op dit moment is het overdag 28 gr. en ’s nachts rond de 12 gr. Het loopt dus snel op!

Veel plezier in Rajasthan,

Ineke

• Wieteke

Ik ga volgende week naar Himachal Pradesh, had als plan om een jas mee te nemen, ook omdat we nog door de bergen gaan. Is dat overdreven?

• Ineke M

Naar Himachal Pradesh zou ik zeker een jas, of vest meenemen. Overdag lekker warm, maar het kan er 's avonds wel koud zijn.

Veel plezier!

Ineke

• Sundri

Ik zou nooit een jas meenemen naar India en ik heb zomer en winter gereisd in grote delen van India, van winter in Kashmir (december/januari) tot zomer (juni) in Tamil Nadu. Neem een lekker warme fleecetrui of fleecevest mee. Die kan je opgerold dan ook nog gebruiken als kussen of op je kussen. Kussens in India willen weleens zo hard zijn, dat je oren er zeer van gaan doen. Dat betekent weinig gesjouw en gewicht en een dubbelfunctie.

• Ineke M

Heb ook nog nooit een jas meegenomen naar India……en had daar afgelopen maand erg veel spijt van! Heb een maand lang met dekentjes omgelopen (over mijn T-shirt met lange mouwen en 2 wollen vesten). Een jas (hoe dun ook) houdt de wind toch beter tegen lijkt me.

Groetjes,

Ineke

• herna

Ik was in februari-maart 2006 in McleodGanj in Himachal Pradesh en het was toen erg koud.

• Wieteke

Dank voor jullie reacties. Dan moet ik mijn jas maar aan hebben in het vliegtuig, scheelt weer ruimte. Heb er ook niets aan als ik zit te vernikkelen…