Weet iemand hoeveel tijd je ongeveer nodig hebt als je in Delhi Domestic Airport aankomt met een binnenlandse vlucht en vertrekt van het Delhi International Airport met Swiss naar Europa. Zou 3,5 uur voldoende zijn voor de overstap?
Geen idee hoe het op het Domestic is. Wat ik wel weet is dat het momenteel op Delhi Aiirport (IGI) een enorme chaos is! Ik heb er vrijdagavond/nacht eerst ongeveer 30 min. overgedaan om het vliegveld binnen te komen, daarna zeker 20 min. om de koffer door de x-ray te krijgen (en toen die erin stond ging het app. kapot, dus moeten we naar een andere), daarna een uur voor de douane in een soort ‘Efteling’ zig-zagrij. Dacht ik lekker naar de Ashok lounge te kunnen gaan, maar toen was er weer een enorme file voor de security. Gelukkig konden wij die omzeilen doordat mijn dochter met haar baby reiste, maar ik schat gauw dat we er anders nog 1,5 uur over hadden gedaan om erdoor te komen.
Uiteindelijk zat ik mooi op tijd in een heerlijk rustig vliegtuig…..heb er nog 2 uur moeten wachten, omdat het wel degelijk volgeboekt was, maar iedereen stond nog in de rij! KLM en Jet airways hadden daardoor in ieder geval een enorme vertraging (waardoor ik mijn vlucht in Brussel miste en toen ik eindelijk op Schiphol was gingen er geen treinen omdat er net iemand voor de trein was gesprongen, dus nog weer 2,5 uur gewacht!). Kortom: neem het ruim in Delhi!
succes,
Ineke
Op mijn ticket zag ik pas staan dat je in Delhi 3 uur van tevoren op de luchthaven moet zijn, in Nederland 2 uur van tevoren. Vorige maand had ik die 3 uren ook wel nodig, precies zoals Ineke zegt, een chaos. Ze zijn bezig om allerlei nieuwe apparatuur neer te zetten, bagagebanden etc. Het wordt dus uitgebreid, maar het zal nog wel even duren voor het klaar is.
Bij aankomst was er ook een mega lange rij voor de douane, ook dat kon niet in ‘normaal tempo’ worden uitgevoerd. In Bombay of Goa had ik dit nog niet meegemaakt.
Wel is het zo dat de afstand tussen domestic en international niet zo groot is, maar moet er NA een binnenlandse vlucht binnen 3,5 uur een internationale vlucht gehaald worden? Dan neem je nogal een risico Dick. Hoe vaak zijn ook binnenlandse vluchten niet vertraagd? Dan mis je dus je swiss vlucht. Op mijn ticket staat dat wanneer ik mijn swiss vlucht mis, dat ik het geld kwijt ben. Dus ik ga dat niet riskeren!
Ik zou uitgaan van minimaal 6 uur tussentijd. Op de (gratis) shuttlebus moet je soms een uur wachten (die gaat ongeveer 1 x per uur). Bovendien moet je eerst je bagage nog ophalen, soms gaat dat snel, maar als je pech hebt, duurt dat ook een uur. Met de shuttlebus naar IGI kost ongeveer een half uur. Bij IGI moet je in principe 3 uur vantevoren aanwezig zijn. Is wel verstandig ook, want je moet vaak eerst zoeken waar je moet zijn, vervolgens moet je in de rij voor je bagage X-ray. Dan in de rij om in te checken. Onthoud: this is India, alles duurt daar gemiddeld 3 tot 4 x langer dan hier. En verder, heeft je binnenlandse vlucht vertraging, dan zou je ook nog weleens de vette pech kunnen hebben, dat je je volgende vlucht mist. Bekijk bijvoorbeeld of je in december vliegt (vaak mist in Delhi) of in de zomer (moesson); die zaken leiden meestal tot vertraging en de binnenlandse vluchten zijn vaker vertraagd dan de intercontinentale vluchten. Dat komt, omdat de bemanning voor intercontinentale vluchten beter opgeleid is en meer bevoegdheden heeft, waardoor ze tijdens slechtere weersomstandigheden mogen opstijgen.
M.a.w. houd die minimaal 6 uur tussentijd aan; grote kans dat het dan wel lukt. Het is mij met die tussentijd tot nu toe elke keer wel gelukt. Wil je echt zeker zijn, dan kan je beter een dagje in Delhi doorbrengen. Dan heb je nog een uitwijkmogelijkheid naar een volgende domestic vlucht. Bovendien is een dagje Delhi leuk, er is van alles te doen en te beleven.
Ik zou met Jet Air naar Kathmandu gaan.
Tot ik door mijn reisadviseuse werd gebeld dat ik maar 3 uur overstap tijd in Delhi zou hebben en op de terugweg zelfs nog minder. Met de verbouwingen op Indira Ghandi airport schijnt het drama te zijn.
Ze raadde mij dus ten zeerste af dit te doen.
Nu heb ik deze optie:
15/6 Brussel - Wenen 10:40 - 12:30
15/6 Wenen - Delhi 13:35 - 00:20
16/6 Delhi - Kathmandu 12:00 - 13:35
24/7 Kathamdu - Delhi 14:40 - 15:55
25/7 Delhi - Wenen 01:50 - 06:00
25/7 Wenen - Brussel 07:05 - 08:55
Iemand ervaring met:
- de trein van Rotterdam naar Brussel Airport?
- Austrian Airlines?
Austrian Airlines is mij prima bevallen. Hoogstens een kleine schok als je 's morgens heel vroeg, op weg naar huis, moet overstappen in Wenen. Na smoezelig Delhi is dat vliegveld dan angstaanjagend schoon en glimmend (en duur!).
Rotterdam-Brussel is 1 trein.
Openbaar Vervoerverbindingen Zaventem- Brussel
Met de trein ligt de Luchthaven Brussel op minder dan twintig minuten van het stadscentrum. Van 06.00 tot bijna middernacht, rijdt de Airport City Express vier maal per uur van de luchthaven naar Brussel Zuid, Centraal en Noord. Een enkele reis kost €3,70 eerste klasse en €2,40 tweede klasse.
Het treinstation bevindt zich in de kelderverdieping (-1) van het passagiersgebouw zelf.
Informatie over de rijtijden van de Airport City Express is te verkrijgen op de website van de Belgische Spoorwegen (NMBS/SNCB), geef Zaventem Luchthaven op als station van vertrek of aankomst.
De laatste keer heb ik met Austrian gevlogen (december en januari). Hartstikke goeie airline, lekker eten ook. En je eigen beeldschermpje. Ruime zitplaatsen. Ik weet niet waar je woont, maar met Austrian kun je ook vanaf Amsterdam via Wenen vliegen, misschien is treinen naar Amsterdam voor jou makkelijker.
Treinen naar en van Brussel is op zich geen probleem. Je moet wel overstappen op Brussel Noord. En ik ook nog in Roosendaal, want ik woon in Zeeland, maar ik denk niet dat jij daar woont.
Ik raad je inderdaad aan om in Delhi meer tussentijd te nemen. Maar dat hangt er ook vanaf of je doorvliegt vanaf IGI naar Kathmandu of vanaf Domestic, want via Domestic kost extra tijd met wachten en rijden met de shuttlebus, zoals ik hiervoor heb genoemd.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?