Leuke plaats tussen Orissa en Delhi?

• Cjom

Ik ben op dit moment in India, Calcutta. Morgennacht vertrek ik naar Orissa. Van daar wil ik volgende week terug naar Delhi, waar mijn vliegtuig de 29e vertrekt. Omdat ik nog wat tijd heb en de treinreis Orissa-Delhi wel erg lang is om in een ruk te doen, zoek ik nog een leuke plaats tussen Orissa en Delhi. In Varanasi ben ik al geweest. Wie heeft een suggestie?

• erik

Bandavgarh ligt redelijk op de route, maar ik denk dat het veel tijd kost daadwerkelijk in dat NP terecht te komen.

Khajuraho al geweest (ik vermoed van wel, anders had je het denk ik zelf al bedacht). In plaatsen als Jabalpur is niet echt veel te beleven, maar een stop over, even een tempel en een waterval bekijken en dan doorreizen, dat kan natuurlijk altijd.

• Rob

Erik toch,

De Marble Rocks bij Jabalpur zijn schitterend.

Hoezo even een waterval bekijken?

Ook de watervallen bij Khajuraho zijn zeker de moeite waard.

Rob

• erik

Ik zag, googelend op Jabalpur, watervallen. Ik ben er zelf niet geweest, in Jabalpur (nou ja, vast op eens langsgekomen met de trein……..)

Ik ging voor Cjom eens op de kaart kijken wat er zoal tussen Orissa en Delhi lag en ben daarna wat gaan rondneuzen op internet.

De waterval van Khajuraho ken ik wel, maar het is wel erg lang geleden.

Ik zie het nu, klein watervalletje tussen die marble Rocks, die inderdaad mooi zijn!

• Anita

Je kunt ook naar Orchha (bij Jhansi) en Gwalior. Allebei zeer de moeite waard (maar wel een klein omweggetje). De marble rocks in Jabalpur zijn niet zo mooi wit meer. Wel leuk om daar te zijn, omdat het absoluut niet toeristisch is. Naar het park Bandhavgarh ging ik met de trein en toen nog met de bus, kost wel wat tijd. Overigens ook geen tijger te zien, mocht dat de interesse zijn.

• Cjom

Dank voor al jullie suggesties. Met name die waarbij je vanaf een station niet zoveel verder hoeft te reizen. Want ik zoek mede ook iets om de reistijd wat te breken.

Ik ben nu in Puri en vind het hier eigenlijk een beetje saai. Maar dat kan ook liggen aan mijn doorwaakte nacht in de trein.

• erik

Ik vond die vissersgemeenschap wel leuk in Puri (in de buurt van het South Eastern Railway hotel). En daar vlak bij een tentje waar je een hele bloemkool overgoten met kaassaus kreeg, als je cauliflower with cheese bestelde :))

Puur om de tijd te breken zou ik een dagje Jabalpur meepikken. Zo'n groot verkeersknooppunt, daar gaan zat treinen naar toe om het makkelijk te maken.

• Paul Broekman

Puri saai?

Er is veel te zien hoor. De konark zonne tempels (met een vrouw die een wel erg grote shiva linga in haar vagina probeert te krijgen)

ook in Bhubaneswar erg oude tempels.

Mooi fietsen in de omgeving.

Bij Crazy Charly, als ie er nog zit, is het goed schaken

Zwemmen en wandelen door oud Puri

Maar ik fietste er schaakte er erg veel…

De snelste manier om in Dheli te komen is volgens mij via Calcutta.

Maar hoe loopt het spoor van Puri naar Delhi via een andere route dan? En hoe lang duurt dat?

voor veel info kijk op:

www.bharatonline.com/orissa/festivals/index.html

• Paul Broekman

ff checken:

• Cjom

Mooie foto Paul,

Vandaag een stuk fitter dan gisteren en dan is Puri inderdaad best heel leuk. Moren en overmorgen ga ik met OTDC in een bus langs al het moois in de omgeving. Zo'n touroperator met name voor Indiers waarbij de bus je alleen langs bezienswaardigheden leidt, maar je niet allerlei ongewenste dingen hoeft (crafts market bezoeken bijv.).

Wat die onderbreking betreft heb ik de treinlijn vanochtend eens goed uitgezocht. Het blijkt dat de trein naar Delhi eerst een heel stuk noordwaarts gaat en dan pas naar het westen afbuigt. Daarom een tussenstop gepland in Allahabad (daar stopt de trein toch) en daarvoor vandaag de benodigde treinkaartjes gekocht.