onderhandelen?

• gw

Wij gaan in juli 2008 met een groep van 9 personen naar zuid-india. Nu heb ik via internet een reisburo aangeschreven en een tocht van een week geregeld.

Hij heeft ons daar een prijs van gegeven maar wat voor ons wat verwonderlijk is hij rekent net zo veel voor 4 double rooms als voor 3 triple rooms. Ons idee is dat hij wel de prijs kan zakken omdat wij voor de 3 kamers gaan. Maar helaas dat is niet aan de orde. Is dit normaal ?

• Rob

In India is dit normaal.

Misschien zijn de triplerooms wel goedkoper, maar berekenen ze het gesleep van de bedden van die vier double naar de triplerooms extra.

Die kunnen ze vervolgens alleen nog maar als single rooms verhuren.

Kom je dus op dezelfde prijs uit.

Rob

• Anita

Misschien hebben die triples toevallig wel iets ‘extra’, bijvoorbeeld een tv, die de doubles niet hebben. Je zou het gezien moeten hebben om te weten of je geen appels met peren vergelijkt.

• F(loris)

hmmhmm, misschien eens balletje opgooien over moesson korting..!!!

• Anita

die moesson korting zou dan voor alle kamers een onderhandelreden moeten zijn, niet alleen voor die triples……… of denk je dat je in de triples meer moesson last hebt of dat er niemand in wil slapen omdat het moesson is?????

om welk luttel bedrag zou het overigens gaan in india………..

• F(loris)

moesson-korting is toch wel algemeen bekend als speciale korting voor kamers die onder water staan, maar waar het matras nog net droog is ;-)

maar goed; bij regelen via internet heeft tussenpersoon vast een leuke marge / commissie verzonnen. Misschien 100% erop ofzo. En persoon heeft vast al een heeeeel scherpe prijs met het hotel afgesproken. Dit laatste is vast afgedongen tot ‘de ondergrens’; dus de korting die je nog kan krijgen staat nogal los van 4/3/? kamers; je kan alleen afdingen op commissie die je tussenpersoon verdient lijkt mij!

• F(loris)

uhm; ik bedoel met laatste dat kamer voor tussen persoon vast 200 rupees kost, maar er 800 wordt doorberekend. Die 200 is al ‘scherp’ en 10% daaraf schiet niet op. Op de winst van 600 die de tussenpersoon pakt kan je in zo'n geval nog wel 75% afdingen..:-p

• Rob

Ja Floor,

Dat probeerde ik ook al eerder uit te leggen.

Rb