Vliegen Lhasa-Delhi

• Sanne

Hoi,

hebben jullie enig idee met welke maatschappij er van Lhasa naar Delhi gevlogen kan worden??

• Bob

Volgens mij kan dat niet. Ik denk dat je via Kathmandu moet.

• Sanne

Oké, dat is apart, dacht dat dat wel kon. Anyway; welke maatschappijen vliegen er allemaal vanaf Kathmandu naar Delhi?

• Shirley de Munnik

sahara air, jet airways, indian airlines en royal nepal airlines en misschien nog wel een paar

• Bob

Ik weet het niet zeker.

Waar regel je dan je Chinees visum en permit voor Tibet? Als je via Kathmandu reist moet dat ik Kathmandu geregeld worden. Een permit die je in Nederland geregeld hebt is dan niet geldig. Dus je bent een dag in Kathmandu kwijt.

• Shirley de Munnik

Tibet tours met jeeps kun je in Kathmandu regelen. Daar zit in: alle vervoer tot in Lhasa, visum, accomodatie voor 7 nachten incl. ontbijt, een tibetaanse engels sprekende gids en wat entree fee's voor mooie tempels en natuurlijk de Potala. Dit en Visum moet inderdaad in kathmandu al geregeld worden en groepsgewijs anders kom je Tibet niet in. Het visum is25 dagen geldig en stelt niet meer voor dan een A4´jte, een stempel in je paspoort krijg je niet, ook niet bij vertrek uit Tibet.

• Sanne

En wat kost zo'n tourtje dan ongeveer Shirley? …

• Shirley de Munnik

In 2006 heb ik € 320,- voor de jeep tour betaald en ben terug naar kathmandu gevlogen voor € 220,-. Supermooie vlucht trouwens, het mooiste uitzicht op de himalaya en mount everest ooit (als je aan de rechterkant gaat zitten!) Je kunt na die 8 dagen natuurlijk zelf beslissen hoe je verder wilt, china in (met de treinn lhasa!) of terug naar kathmandu.

Het kost wat, maar is echt de moeite waard.

• Shirley de Munnik

Let wel! Ik heb het hier over Kathmandu/Lhasa he, niet over jouw originele vraag Delhi/ Lhasa!

Je zult dus eerst naat Kathmandu moeten.

• Bob

Ik heb het in omgekeerde volgorde gedaan, van Kathmandu naar Lhasa gevlogen en over land terug. Allebei is geweldig. Het uitzicht vanuit het vliegtuig en de rit over de Himalaya. Als je vanuit Tibet terug rijdt naar Nepal is het een super schok. Van het maanlandschap in Tibet duik je naar beneden (over de weg wel te verstaan) naar het warme groene Nepal.

Het scheelt misschien ook dat ik bijna 5 weken in West Tibet was geweest en al die tijd geen boom had gezien en nauwelijks groen, hooguit een paar gras sprieten dun verspreid. Dan is de omslag naar het groene Nepal erg indrukwekkend. Ik weet niet hoe het andersom overkomt. Dat zal ongetwijfeld ook mooi zijn.