weer in Juli

• Dirk Huisman

Beste lezers,

Wij willen met 2 gezinnen in de schoolvakantie=juli naar zuid India.

Nu horen we tegenstrijdige verhalen over het weer in Zuid India. Het is moesontijd,

maar in sommige delen van zuid India is er nog een tweede moesontijd die later is.

Regent het de hele dag of komt de regen tegen de avond.

Wie kan ons nader informeren. Aan welke kust van India oost of west hebben we de beste kans op mooi weer.

Alvast bedankt,

Dirk

• Rob

Dirk,

India heeft inderdaad twee moessons.

In july heb je grote kans op regens aan de westkust.

Zelf ben ik in Goa / Mumbai geweest in juli 2006.

Goa was compleet uitgestorven, zelf houd ik daar wel van.

Twee dagen na terugkomst in Nederland is daar 1 meter regen op een dag gevallen met alle gevolgen vandien. Ik heb wel een beetje geluk gehad.

Ik ben ook in juli in Kovalam (westkust) en Mahabalipuram (oostkust) geweest.

Geen drupje regen gehad.

Als je een strandvakantie voor de kinderen zoekt is India niet zo geschikt denk ik.

Rob

http://www.xs4all.nl/~devarosa/links.htm#weer

• Tunne

Ik ben in de zomer van 2007 4 weken naar zuid India gegaan. Ben in Chennai en Kerela geweest. En het is inderdaad regentijd dan daar, dus we hebben in totaal 3 dagen regen gehad.

Ook hebben we veel zon gehad, maar het zwemmen in de zee is deze tijd van het jaar te gevaarlijk vanwege de stroming.

Ik heb veel mensen horen klagen dat ze veel regen hebben gehad tijdens hun reis. In GOa regende het ook veel toen.

Ik denk dat je er weinig van kunt zeggen en dat je een beetje geluk moet hebben denk ik.En de regen kan best de hele dag duren.

Ook is het jammer dat de dieren in de reservaten in de regentijd dieper in de bossen zitten, waardoor er en kleine kans is dat je veel dieren ziet. Heb namelijk een tocht per boot gemaakt, maar weinig dieren.

Maar wel weinig toeristen deze tijd.

Veel succes met kiezen en vragen zijn altijd welkom

• Khan

Aan de oostkust komt de regen later (zeg maar in augustus).

Als je een strandbestemming zoekt kan ik je Vishakapatnam in Andhra Pradesh adviseren

• Ben

Regen, regen en nog eens regen. niet zo'n klein beetje ook alsof ze daarboven een schuif opentrekken. Grappenmakers die zeggen “het valt wel mee”……………..gelul!!

Goeie reis,

Ben

• Rob

Ben,

Ik ben zelf 13 x in India geweest rondom juli in zeer verschillende delen van het land.

Het is ongenuanceerde, klinklare nonsens wat je nu beweert.

Rob

• PeterB

Ik ben 3 keer in Juli in zuid India geweest. In 94,95 en 96

Eerste keer Goa. Redelijk weer gehad . alleen in de avond hevige regen buien

Daarna naar Bangalore en Mysore gegaan. Geen regen daar gehad.

Tweede keer : Goa . Na enige dagen begon het dagen lang de hele dag te regenen

Toen weer naar mysore gegaan. Daar was het droog.

Toen naar Mamalapuram onder chennai aan de oost kust. Droog weer daar. Wel behoorlijk warm.

Derde keer : Rond reis zuid india. Van Chennai naar Ooty, Cochin, Trivandrum, Kovolam, Madurai, Mamalapuram.

Nauwelijks regen gehad.

De zee is inderdaad erg gevaarlijk in deze tijd om in te zwemmen. Ik ben niet verder dan een paar meter de zee ingegaan.

• Ben

Het is mijn ervaring.

1 x eind juli/begin aug van Chennay via Trichy naar Mysore, en natuurlijk ook wel zon gezien en droge periodes, tussen de stortbuien door.

Ons viel het helemaal niet mee. Camera verzopen, rottende wondjes van het door de straten waden (water soms tot boven de knieen), hotels vaak gesloten door water overlast. Na drie dagen was alles zeiknat en niet droog te krijgen, alleen door een strijkbout van een wasvrouw.

Een andere keer was ook ergens in de zomermaanden, weet het niet meer precies, was een jaar 12 geleden. Van Hydrabad naar Bagalore, vergelijkbare ervaring alleen iets minder heftig. Van mij mag je het ongenuanceerd vinden, maar wij zijn toen letterlijk gevlucht naar het noorden.

Hierna alleen nog in de periode dec/feb geweest en dat beviel ons een stuk beter.

Goeie reis,

Ben

• Rob

Ben,

Dit vind ik een betere reactie dan je vorige, waarin je het over “grappenmakers” hebt die zeggen dat het “wel mee valt”.

Dat heb ik in de voorgaande reacties helemaal niet gelezen.

Rob

• Shirley de Munnik

Ben je er toevallig ook op 24 juli??