Visums

• Sanne

Hoi,

Hopelijk kunnen jullie me adviseren hoe ik het volgende 't beste aan kan pakken;

Ik heb voor april visums nodig voor India, Nepal en Tibet (China dus als mijn informatie klopt). Echter, ik ga op eigen houtje die kant op, dus geen bureaus die mijn visums regelen e.d.

Wat is de goedkoopste manier om deze visums te krijgen en wat moet ik ervoor doen? Opsturen naar Rotterdam en dan in één keer alles laten doen, is dat mogelijk? Of is langsgaan ook haalbaar in een dag?

• Rob

Sanne,

Tibet ligt nu in China. Die informatie klopt.

De meeste ambassades zijn in Den Haag en niet in Rotterdam, voorzover als ik weet.

Maar met een NS kaart kom je er wel.

Rob

• Paul Broekman

Visa voor India zijn niet meer verkrijgbaar bij de Ambassade van India.

Indian Visa Service is hét nieuwe loket voor een visum voor India!

Iedereen die naar India reist, moet in het bezit zijn van een geldig paspoort en visum. Per 1 november 2007 kunnen bezoekers aan India niet meer naar de Indiase ambassade om hun toeristen- of zakenvisum te regelen. Vanaf die datum neemt Indian Visa Service deze taak over van de ambassade. Voor uitgebreide informatie zie www.indianvisaservice.nl of neem contact op via

070 31 10 910.

• erik

India heeft Paul al voor je opgeschreven, Nepal haal je aan de grens (foto's en euro's meenemen).

Tibet kun je denk ik beter in Kathmandu regelen bij een bureautje. Ik vond deze zin oo de site van de ambassade

8. For travel to Tibet, please contact your local travel agency to obtain approval from the Tourist Bureau of Tibet before applying for a visa.

jij doet het op eigen houtje en zult denk ik een mannetje in Kathmandu moeten inschakelen om e.e.a. te regelen,wat daar geen probleem al zijn, bureautjes genoeg.

• Tony

Visa voor Tibet krijg je alleen als je georganiseerd gaat. Het georganiseerde valt mee je moet echter met meer mensen een trip boeken (of je bij anderen aansluiten) en dan een vlucht en transfer boeken. In Lhasa en directe omgeving ben je dan vrij om te staan en gaan. Met de Jeep terug naar Kathmandu heb je weer permits nodig maar dit regelt degene waar je de jeep huurt.

Tony