toeristenvisum verlengen?

• Femke Zijp

Hoi,

Mijn broer zit op dit moment in India. Hij had gehoord van de FRO-beambte dat hij zijn toeristenvisum ‘sowieso’ altijd nog een maand kon verlengen, in New Delhi of in de laatste stop-plaats voor de grens. Maar hij kan deze info nergens echt bevestigd vinden, en het is cruciaal wil hij straks niet in de problemen raken door dat verlopen visum… Weet iemand hier misschien iets meer over te vertellen? Dank!!

Femke, Amsterdam

• Rob

Een visum voor India is niet in India te verlengen.

Daarvoor moet je het land verlaten, ga daar vanuit.

Wat ik niet begrijp is wat je bedoelt met “laatste stopplaats voor de grens”.

Je visum in India laten verlopen kan je behoorlijk in de problemen brengen.

Met veel baksheesh kan er misschien wat geregeld worden via die FRO-beambte, maar ik zou daar niet vanuit gaan.

Rob

• Paul Broekman

Ik heb mijn toeristenvisum (6 mnd) ooit met een maand verlengd. Dat is het max.

Maar ook in Delhi kun je makkelijk een jaar extra krijgen als je betaalt aan de juiste personen. Die regelen het voor je. Ze staan bij de dienst die visa verlengt…

• prospere

Juist antwoord, paul als je de juiste mensen kent in india is alles mogenlijk!!

• Anita

In mijn oude lonely planet (heb net de nieuwe gekocht) staat een stukje dat er een bepaald bureau is in Delhi dat je visum voor enkele weken kan verlengen. Als dat nog steeds klopt, zou het geen probleem moeten zijn. Dan hoef je alleen dat even te checken!

• Rob

All foreigners visiting India must hold a valid visa. They are very easy to obtain and the application is very straight forward and can easily be obtained from your nearest Indian Mission (Embassy, consulate or high commission). In India, the Foreigners' Registration Office can help you in extending your visa, in case required.

Foreigners' Registration Offices

1st Floor, Hans Bhavan, Near Tilak Bridge, New Delhi, India. Pin : 110001

Phone : +(91)-(11)-3319489

This office is open weekdays from 9:30 am to 1:30 pm and 2 pm to 4 pm.

• Melchert

Have you ever been at the FRO 1st floor, Hans Bhavan etc ? I only know the FRO on

vivekanand marg (off the ring road). Is this just an old adress, or a different office?

Melchert

• Rob

Melchert,

Ik heb geen idee.

Tot nu toe altijd gehoord en gelezen dat een visum niet in India te verlengen is.

Blijkbaar kan dat onder bepaalde voorwaarden toch bij de FRO.

Welk adres klopt weet ik niet, heb er zelf geen ervaring mee.

Rob