mount abu

• Marc

in juli,augustus ga ik naar india.

Ik ben van plan om ook naar Mount Abu tegaan, is er iemand die er al geweest is?

Vinden jullie dit een interesante plaats, of niet.

Dank.

Marc

• erik

Mount Abu zelf is grappig en wel gezellig. De Dilwara tempels vlakbij vind ik voldoende reden naar Mount Abu te gaan, die zijn zo mooi!

• Rob

Ik ben zelf nooit in Mount Abu geweest, maar ik denk dat dit een goede keus is voor de afwisseling met de hoge temperaturen in de rest van Rajasthan in juli/augustus.

Ook mooi is de omgeving van Ranakpur / Kumbhalgarh.

Rob

• Sanne

Hoi,

ik ben er wel geweest en vond het er heerlijk! India is zo fantastisch omdat het zó veelzijdig is. Zoals Mount Abu: prachtig! Ten eerste al veel koeler dan op andere plekken, want het ligt in de bergen. De sfeer is er relaxed en je kunt er prachtig wandelen. Mooi meer, leuke winkeltjes, leuke guesthouses.

Pas op voor de brutale aapjes!

Veel plezier daar!

• Paul Broekman

De jain tempels in Mount Abu zijn zonder meer de mooiste Jain tempels van heel india.

Dat kan ik zeggen want ik ken er veel (voor mij is die in Ranakpur nummer twee)

Sommige beeldjes zijn transparant marmer. Uniek gewoon.

De moslim Akbar, die India veroverde heeft deze tempels heel gehouden (op de daken na) omdat ook hij het een staaltje van ongekend vakmanschap vond.

Verder is Mount Abu een hill station en een honymoon resort met de gevolgen van dien. Truttige hotels met veel schone schijn, maar daarom juist ook wel weer leuk.

Je kunt inderdaad wandelen in Mount Abu maar dan moet je het dorp wel verlaten.

Abu road, de railstation/junction voor Mount Abu heeft overigens een van de beste railway retiering rooms voor erg weinig geld.

• Anita

Vanaf het railway station rijdt je voor een prikkie met de jeep het dorp in. Inderdaad veel honeymooners (ik was er in maart, daar was het the wedding season) maar toch wel leuk. Genoeg te zien voor een dag (ik heb zo'n dagtrip geboekt bij mijn hotel) en inderdaad die 11e eeuwse Jain tempels, fantastisch gewoon! Net kant…….. en de temperatuur ligt daar gelukkig ook iets lager.

• theo

En als je wilt kun je er ook kennismaken met de Brahma Kumari. Ze hebben er hun hoofdkwartier. (Binnen enkele decennia verspreid over de hele wereld.)

Dit zijn heel bijzondere vrouwen met hoog ontwikkelde levensvizie. Een die ikzelf het meest apricieer. En ik heb er heel wat bestudeerd en ervaren, mag ik zeggen. :)

Sla vooral die magnifieke tempels niet over, en als de zon onder gaat, loop langs het meertje helemaal naar de rand van de rotsen. Ga er rustig zitten, en geniet, het is er onovertroffen, een serene rust (iets zeldzaams toch wel in India) met een prachtig stuk India onder je voeten en daar het kleurenpallet van de ondergaande zon bij, oooooohh. Ik vergeet dat noooit, zo mooi daar.

Kortom een aanrader. :)

Veel plezier en een fijne reis gewenst,

Theo.

• Marc

Bedankt voor de reactie,

Ik zal nu zeker mount abu bezoeken, en laat dan later mijn reactie weten bedankt

Marc