voor het eerst naar india graag uw hulp

• erik

Ik heb vorig jaar mijn ouders meegenomen naar India en die reis duurde net twee weken. Mijn vader wilde de Taj zien (met mijn moeder was ik daar al geweest), Bharatpur zien en verder gewoon ervaren hoe het is in India. Ze hebben genoten, hadden niet langer willen blijven op dat moment en hebben er geen seconde spijt van gehad.

• prospere

Heeft niets met je vraag maken maar ik wil het toch even kwijt, ik ben jaloures op je, voor de eerste keer naar India, ik wou dat ik het nog eens mee kon maken. De geuren de kleuren, de spriritualiteit, de schijtende mensen op straat, irritante touts en bedelaars, de chaos, het lekere eten, de leuke ontmoetingen, de voor ons vreemde gebruiken, het bijna altijd aanwezige geluid van krassende kraaien, enz enz india zucht…. De eerste keer blijft de mooiste (voor mij tenminste)!

Geniet ervan P.

• surya

ja dat heb ik ook :-)

zo intens als de eerste keer

• Ineke M

Hoi Carine,

Er is voor alles wat te zeggen, maar persoonlijk reis ik het liefst alleen. Je kunt mazzel hebben met een leuke groep, maar ook behoorlijk pech! Daarnaast is met een groep reizen veel zwaarder. Alleen kun je je eigen tempo bepalen en dat maakt et reizen een stuk relaxter. Alleen heb je meer contact met andere mensen is mijn ervaring. Ben het met Hary eens dat je beter een klein stukje rustig kunt bekijken, dan veel in een reis te proppen, maar er zijn vast ook mensen die liever veel zien.

Zelf reis ik regelmatig alleen in India. De hotels boek ik van te voren via Internet. Je kunt een ‘ongeveer’ datum doorgeven en het 2 dagen van te voren bevestigen. Ik reis niet met het openbaar vervoer, maar boek per plek een auto naar de volgende plek.

Heel veel plezier,

Ineke

• boefje12

Hoi Carine,

Ik zag je email nu pas. Ik ben zelf een Indier en samen met mijn Nederlandse man en kind (7 jr) gingen we voor 5 weken naar India. Meestal regel ik de reis zelf maar deze keer koos ik een gids: een in Rajasthan en een in Sikkim (allebei heel goed en betrouwbaar, we hebben een goed ervaring met ze gehad). Kijk naar hun website mocht je nog meer info nodig hebben. Zoals gewoonlijk de prijs moet je altijd onderhandelen waar je ook bent, wat je ook doet of koopt.

http://gunjantravels.com/contact.html (voor Rajasthan)

http://www.east-himalaya.com/ (voor Sikkim en de omgeving)

Suc6