hotel mumbai luchthaven

• travelbug

we zoeken een hotel dicht bij de luchthaven van mumbai, aangezien we landen rond 10 u s avonds en weer terug vertrekken naar chennai de volgende dag rond de middag. tips voor een betaalbaar, maar betrouwbaar, hygienisch hotel heel welkom, waarvoor veel dank!

andere vraag: heeft iemand ervaring met het nemen van een taxi vanaf de luchthaven? (is het er een heksenketel of ietzat georganiseerd)

travelbug

• Khan

travelbug schreef:

> andere vraag: heeft iemand ervaring met het nemen van een

> taxi vanaf de luchthaven? (is het er een heksenketel of

> ietzat georganiseerd)

De minst gecompliceerde manier om in Mumbai aan een taxi te komen is waarschijnlijk een pre-paid taxi.

Als je door de immigratie bent en langs de douane met je koffers, linksaf door de lange gang lopen. Ergens aan je rechterhand is er het loketje van de prepaid taxi dienst (overigens heeft dat kantoortje ook een loketje aan de straatzijde ,als ik het goed heb). Je krijgt een briefje mee met daarop de laatste cijfers van de nummerplaat. (De enige chaos kan zijn dat er toevallig meer mensen bij het loketje staan). Als je dan naar buiten loopt, weg oversteken, iets meer naar links staat er een grote collectie tamelijk onverzorgde auto's (taxi's). Zoek je wagen / chauffeur op.

Schrik niet van de conditie van de auto. Die bij de prepaid dienst zijn aangesloten zijn waarschijnlijk de slechts verzorgde van Mumbai.

Reken erop dat de chauffeur graag iets extra's wil. Het schijnt dat de tarieven de laatste jaren niet zijn aangepast aan de stijgende brandstofprijzen. Mocht je echter een figuur treffen die denkt dat hij bedragen als Rs 300 extra kan vangen, dan lijkt me dat iets waar je zeker niet op in moet gaan.

• Rob

Aanvullend op Khan,

In Mumbai zijn de taximeters nooit aangepast aan huidige prijzen.

Maar daarvoor in de plaats hebben de chauffeurs een standaard omrekentabel.

Een lijst met wat de meter aangeeft in kilometers omgerekend naar de huidige prijs.

Die wordt volgens mij jaarlijks aangepast.

Mijn laatste keer in Mumbai was in juli 2006.

Rob