Voor het eerst naar india

• carine

Dag beste prikborders

Deze zomer plan ik voor het eerst naar een reis naar Indië , liefst organiseer ik zoveel mogelijk zelf , kan er mij iemand vertellen of de entre gelden een groot gat in mijn ( kleine ) geldbeugel slaan.?

Verder nog kent er iemand van jullie Djoser reizen ? zoja graag jullie ervaing hieromtrend. of hebben jullie een andere aanrader ?

Dank voor elke reactie

carine

• surya

Hoi,

Als ik jou was zou ik lekker alleen gaan naar India en niet met Djoser of welke andere reisorganisatie dan ook. Dan kun je zelf bepalen wat je doet etc. Maar sommige mensen vinden het ook fijn om het de eerste keer wel te doen.

Ik kan daar niet zo objectief antwoord opgeven.

Ik weet ook niet welke entree gelden je bedoeld. En wat je wilt zien. En wat je budget is?In de zomer kun je niet overal naartoe gaan, dit kan wel maar het is monsoen, dus het regent op veel plaatsen, beetje veel regen. Kan ook heel leuk zijn met mooie luchten etc, maar het is maar wat je wilt.

Als je wat specifieker bent in wat je wilt zien etc dan kan ik je wel proberen antwoord te geven als ik het weet.

Alvast veel plezier, India is echt een interessant land :-)

liefs

• kristel

Carin , al het even kan niet georganiseerd gaan.Je betaald het 3 dubbele.

Alles zelf regelen.Voor 400 rupi heb je al een mooie kamer.

Eten kost niets , je kunt er al voor 4 of 5 euro uitgebreid eten.

Entree gelden vallen mee , je betaald meer als een Indieer.

Vb. bezoek konarak 250 rupi , is al erg duur naar Indiaase normen , vaak bij tempelbezoeken betaal je niets.Reizen kan je met de trein of bus.

Voor een treinreis van 10 uur betaal je nog geen 300 rupi , de bussen rijden spotgoedkoop.

• Nestor-F

Beste Kristel, je kan beter voor de eerste keer georganiseerd naar India gaan. Je bent niet veel duurder uit, vaak goedkoper zelfs!! Je krijgt nimmer de korting als individu die een organisatie met honderden boekingen krijgt. De entreegelden zijn gelijk, alleen voor Indiers zijn deze veel lager. Vaak is het meenemen van een videocamera zeer aanzienlijk duurder dan de entree voor een persoon.

Djoser is een zeer bekende en goede organisatie. Wat betuttelend (dagboek maken onderling van de reis!) maar ze brengen je wel op alle plaatsen die in de reis omschreven staan zonder problemen, je slaapplaats is geregeld, je transport geregeld en de reisbegeleiding weet van wanten.

Als je tijdens de reis ziet hoe eenvoudig alles is te regelen ( maar je moet wel weten hoe) is het te overwegen een volgende maal India zelf alles te organiseren.

Geniet van je Indiareis en zie om je heen hoe alles “werkt”.

Ik heb zelf met Djoser gereisd, met Koning Aap, met Shoestring en vele jaren zelfstandig, overigens niet alleen in India maar in geheel Azië.

• Rob

Carine,

Mijn eerste (en tweede) keer ben ik met Djoser naar India geweest.

Daar heb ik geen spijt van gehad, kan ik wel aanraden voor de eerste keer, zeker als je alleen reist.

Het leuke is dat je een dagboek moet bijhouden, zoals Nestor al aangaf.

Naast mijn bijdrage in het grote groepsdagboek heb ik ook mijn eigen dagboek bijgehouden:

http://www.xs4all.nl/~devarosa/reisverslagen/India1994.htm

Rob.

• surya

ja het is maar wat je fijn vindt, ik ben nooit met zo organisatie geweest, en ben ook niet van plan dat ooit te gaan doen.

En heel veeldingen kunnen je vragen als je iets niet weet, en vooral je intuitie of gevoel volgen.

Volgens mij ligt het ook aan hoe je er zelf in staat wat je precies wilt etc.

De eerste keer reiste ik ook alleen toen was ik 18 en de keren daarna ben ik ook alleen gegaan en ik ben ook een vrouw. Het kan moeilijk zijn, maar het kan jeook zoveel sterker maken. Het is dus maar wat je zelf wilt. Het fijne aan alleen reizen is dat je kan gaan en staan waar je wilt, en niet achter een groep hoeft aan te lopen of een bepaald vooraf opgesteld schematje volgen, wat in mij ogen de boel een stuk minder interessant maakt. Dan het gewoon te laten komen.