reisroute

• Charlotte

Hallo, wij gaan in maart 3 weken naar Rajasthan. Reisroute zal er ongeveer zo uit zien:

Delhi, aankomst

Agra

Keoladeo Ghana National Park

Ranthambhore National Park

Bundi

Udaipur

Jodhpur

Jaiselmer

Bikaner

Pushkar

Jaipur

Delhi, terugvlucht

Het aantal dagen per plek weet ik nog niet, maar ik vraag mij af welke plekken een must see zijn en welke net zo goed overgeslagen kunnen worden. Het lijkt mij een beetje vol. Keuzes lijken moeilijk omdat alles zo interessant lijkt.

Kan iemand mij iets vertellen over de National Parks? Wij zijn erge natuur liefhebbers.

Al vast bedankt voor alle adviezen! groeten, Charlotte

• erik

Bharatpur (Keoladeo) is een heerlijke plaats met als grootste pulspunt boven andere natuurgebieden dat je er de hele dag kunt rondlopen/fietsen. Er is erg weinig water dit jaar, het vogelleven is er minder spectaculair dan je zou willen momenteel. Toch is het een mooi rustpunt.

Ranthambore is een safaripark (je kunt 's morgens en eind van de dag met een jeep (als er plaats is) of een truck (meestal wel plaats) door het park rijden. Nadeel vind ik dat ze alleen maar op “tijgerjacht” zijn en dan hard doorrijden als je bv veel herten tegenkomt. Hangt van de chauffeur, de gids en de passagiers af, soms gaat het goed, soms wat minder.

Verder is ook Ranthambore een leuk rustpunt met een klein dorpje en wat winkeltjes.

Je rondje is wel druk maar ik zou er gwoon aan beginnen en zien waar je uitkomt. ALs je halverwege denkt: dit wordt me te gek, dan ga je vanuit Jaisalmer naar Pushkar of meteen naar Jaipur. Bikaner is mooi maar na Jaisalmer kan je het eventueel overslaan. Pushkar zelf ben ik helemaal niet weg van, maar de meningen verschillen nogal over dat heilige plaatsje.

Als je een avondvlucht hebt kun je vanuit Jaipur naar het vliegveld en weg, als je in tijdnood zou komen.

• Tony

Vanuit Agra kun je ook nog naar Gwalior en Orccha (een must) en door naar Bhopal met Sanchi en vandaaruit gaat een bus naar Kota (40km van Bundi). Verder vanuit Agra Fatahpur Sikri niet vergeten. Puskar vond ik niet echt interresant.

Tony

• Charlotte

Bedankt voor info. Ik vroeg mij nog wel of of we voor beide national parks malaria tabletten nodig hebben. Zou iemand mij hier nog iets over kunnen zeggen?

groeten, Charlotte

• Rob

Charlotte,

Wat voor beeld heb jij bij malaria tabletten slikken?

Dat je denkt dat je die misschien nodig hebt bij het bezoeken van een national park?

Rob

• theo

Hoi Rob,

heb je mijn mailtje gehad?

Groetjes, Theo.

• Rob

Theo,

Ja, maar mijn antwoorden komen terug.

Iets mis met je e-mail?

Rob

• Charlotte

Ja, ik vroeg mij inderdaad af of je malaria tabletten moest innemen voor de tijd dat je in de National Parks aanwezig bent.

groeten, Charlotte

• Rob

Charlotte,

Malariaprofylaxe slik je niet voor een paar dagen, omdat je toevallig een natuurpark in India bezoekt.

Maar slik je in risicolanden, waaronder India.

Na thuiskomst nog vier weken pillen slikken.

Of dit allemaal nodig is, daar zijn de meningen over verdeeld.

Naast malaria (nachtmuggen) heb je in India nog denque en chikungunya (overdagmuggen).

Rob

• theo

Ja, Rob,

nog nooit gehad.

Ik ben aan het proberen 't in orde te maken, maar het is me niet gelukt.

Pc, begint ineens ook langzamer :(:(

Zou het misschien komen omdat ik nu continu muziek draai (danceFM) met nieuwe boxen eraan?

Ik heb ook een berichtje gehad dat er zoveel (7?) duizendMB op zat en dat na overschrijding…..

Inmiddels 50% van de verzonden mails weggegooid, maar dat hielp niets. :(

Heb jij enig idee, Rob wat ik het beste kan doen, om de box weer op gang te krijgen?

De site aanpassingen worden met grote dank aanvaard. *D

Sorry voor het ongemak met m'n mailbox.

Groetjes, Theo.