welke stekker meenemen naar India?

• Cjom

Volgende week vertrek ik naar India, en het is alweer een aantal jaren geleden dat ik er geweest ben. Omdat ik ooit mijn wereldstekker ben kwijtgeraakt, heb ik bij Xenos recent zo'n bouwtoren met 4 verschillende stekkers gekocht. In het kader van ‘zo weinig mogelijk bagage’: welke moet mee naar India?

- een stekker met 2 platte pinnetjes

- een stekker met 3 platte pinnetjes

- een stekker met 2 iets dikkere pinnetjes dan de Europese stekkers hebben.

- (de vierde is een gewone Europese stekker).

Vergeef me de ontechnische termen, want daar heb ik geen verstand van.

Er staat wel informatie op die Xenos-stekkers, maar ik heb eens iets opgevangen dat dat niet 100% klopt.

• lieve

hallo Cjom,

Wij gebruikten vorig jaar oktober in Noord India de gewone europese stekker en op sommige plaatsen hadden we die met iets dikkere pinnetjes dan de europese nodig .

Goede reis !

lieve

• Anita

je hoeft helemaal geen stekker mee te nemen! je nederlandse stekkers passen gewoon in de stopcontacten daar. echt een overbodige aanschaf voor india, die je wellicht in een ander land zou kunnen gebruiken.

• Bob

Dit is wel een handige site:

World Electric Guide - http://kropla.com/electric2.htm

• Kirsten

Ik gebruik hier de gewone stekkers (van de adapter voor mn mobieltje en de laptop en de waterkoker) en dat gaat prima, het is alleen niet geaard :-D

• Shirley de Munnik

Het enige wat je af en toe hebt is dat de stekkers n iet zo stevig in het stopcontact zitten en er dus gemakkelijk weer uit kunnen vallen.

• Khan

Ook een mooie site:

http://users.pandora.be/worldstandards/electricity.htm

• Cjom

Ik word wat in verwarring gebracht: adviezen over ‘gewoon Europese’ of bijna gewone stopontacten, en daarentegen foto's met stekkers met drie ronde pinnetjes. Maar ik trek de conclusie dat gewone stekkers meestal wel passen, en dat het handig is die extra stekker met twee dikkere pinnetjes mee te nemen, voor het geval het af en toe niet past.

• nelle

De gewone stekker van een scheerapparaat bijvoorbeeld is goed!

Wat Shirley al zei, is het stopcontact daar soms wat gammel!

• erik

Ik zou dat verlengstukje gewoon meenemen. Heb je hem niet nodig, dan was het voor niks. Heb je hem een keer nodig, dan ben je blij dat je hem bij je hebt. Weegt toch niks zo'n ding, dat kan gewoon in de toilettas.