tijgers

• Charlotte

Hallo, in maart gaan wij 3 weken naar Rajasthan. Ik heb begrepen dat de beste kans om tijgers te zien in Bandhavgarh National Park is. (buiten de provincie) Ik vroeg mij af of er iemand geweest is en wat zijn of haar ervaring is. Of kan je net zo goed naar Ranthambhore national park gaan, wat toch dichterbij is. Ik hoorde dat de tijgers daar behoorlijk zijn afgeschoten, klopt dat? Of geldt dat ook van dat andere NP?

Graag tips over welk National Park te bezoeken. Naast tijgers telt voor ons ook schoonheid van het park. Zijn malaria tabletten in de parken noodzakelijk?

Alvast bedankt voor info! groeten, Charlotte

• Anita

In Bandhavgarh national park geen tijger gezien…………. in geen van die parken in India, trouwens. Alleen in het safaripark in Shimoga (serieus).

Het prachtigste park dat ik in India heb bezocht is Sasan Gir in Gujarat, het stikt van de dieren, zelfs leeuwen gezien (van dichtbij, lopend) en een luipaard.

• surya

kijk eens naar Sunderbans, op de kaart rechts van Kolkata, er zijn daar tijgers.

Of misschien in assam, dit vind ik echt aan te raden. Ik denk niet dat daar tijgers zijn, maar assam is heel heel mooi, ze hebben veel verschillende dieren en natuur, en er zijn neushoorns. En tot nu toe ben ik geen toerist daar tegengekomen.

• Rob

Surya,

De Sunderbans schijnen mooier te zijn in het deel van Bangladesh.

Zelf ben ik vanuit Kolkata in het Indiase deel geweest, op de kaart rechts onder.

Ik heb daar geen enkele tijger gezien.

Rob

http://www.xs4all.nl/~devarosa/reisverslagen/fragmenten.htm#krab

• Anita

Info van minbuza.nl over Assam:

Samenvatting

In India kan met uitzondering van hieronder te noemen onveilige gebieden (zie onder ‘Onveilige gebieden’) worden gereisd. Voorts wordt ontraden in de deelstaten Jammu & Kashmir, Assam, Manipur en Bihar te reizen (zie o.a. onder ‘Terrorisme’).

In India zijn verschillende militante en terroristische bewegingen actief. Het gaat daarbij met name om de deelstaat Jammu & Kashmir en om de noordoostelijke deelstaten waar militante separatistische bewegingen geregeld aanslagen plegen. Het wordt ontraden in de deelstaten Jammu & Kashmir, Assam en Manipur te reizen. Ladakh (een regio van de deelstaat Jammu & Kashmir) vormt hierop een uitzondering wanneer u via Manali of per vliegtuig reist. Het wordt afgeraden om via Srinagar te reizen. Ook in de deelstaten Andhra Pradesh, Chatthisgarh, Orissa en Bihar worden van tijd tot tijd aanslagen gepleegd door radicale extreem-linkse bewegingen.

• Albert

Wij hebben op onze reis 15 Tijgers gezien in voornamelijk de parken Bandhavgarh en Kanha. W.v. in Pench en Ranthambhore elk één Tijger gezien.