Ik kom 31 oktober aan in Delhi , heb ik dan nog tijd genoeg om daar
een binnenlandse vlucht ( Delhi Bhubaneswar ) te boeken voor 3 oktober of kan ik deze vlucht
het best via internet boeken ? zo ja met welke vliegtuigmaatschappij ?
Kijk hier en boek je vlucht van tevoren, je hebt hier keus tussen alle maatschappijen. Afgelopen december stond een Indiase meneer voor mij die 2x zoveel voor zijn Air Deccan vlucht had betaald vergeleken met mij. Ik had 2 maanden van tevoren via internet geboekt……….
http://www.makemytrip.co.in/makemytrip/MMTHome.do
Hoi bij Jetlite zou ik dus nooit en te nimmer meer een vlucht bij boeken!
Wij kwamen met onze chauffeur in Ahmedabad aan boekten een vlucht en zonden hem terug naar Delhi.
Nadat we ingecheckt waren bleek de vlucht vertraging te hebben ok geen probleem dan maar wachten. Het wachten duurde van 15.00 uur tot 22.00 uur en daarna werd ons verteld dat de vlucht gecanceld was. Van Jetlite hebben we geen enkele medewerking mogen ondervinden zelfs het bellen van een hotel voor een overnachting was nog te veel moeite. Uiteindelijk kwam de hulp via Air Deccan waar we niet eens bij geboekt hadden!
De volgende dag uiteindelijk onze vlucht gekregen met Jetlite, een mega oud toestel en wederom met vertraging.
Dus voor mij geldt never book a flight with Jetlite! Heb nog nooit zo een slechte service gezien en geen enkele compensatie voor de gecancelde vlucht!
Nou bij spicejet heb ik wel altijd gloednieuwe toestellen gehad.
Alleen denk ik dat als je pech hebt, bijvoorbeeld dat het toestel pech heeft, dan heb je geen service. Ik denk dat dit voor alle maatschappijen geldt.
Zelf heb ik het nooit meegemaakt, maar in Goa stond ook eens een artikel in de krant van een kapotte motor ofzo, die moest eerst ingevlogen worden en de tijd tikte maar door. Er was geen enkele service, geen maaltijd bijvoorbeeld en er werd een boze mevrouw geciteerd die hierdoor haar internationale vlucht miste.
Ik zou dan ook nooit zo'n binnenlandse vlucht op je laatste dag plannen, om dan ‘meteen door te vliegen naar huis’. Neem altijd een dag extra. Geldt ook voor de trein, die had ook 8 uur vertraging door de mist en ik kwam in de avond in Delhi, niet in de ochtend. Mijn laatste geplande dag om nog te shoppen, was ik dus ook kwijt. Niet mijn internationale vlucht……………..
Overigens maakt het dus niet uit of je DAAR boekt (vlak van tevoren) of HIER (langer van te voren). Het laatste is voordeliger, maar problemen kun je altijd krijgen!
Ik heb al heel wat keren binnenlands gevlogen op verschillende routes en met Air Deccan, Indigo, GoAir en Spicejet. Ook nu weer. Landing in Delhi en 6 uur later de intercontinentale vlucht. No problem.
Op de heenvlucht van Delhi naar… afgelopen december alleen vertraging gehad door mist in Delhi, en dat is dus geen mechanisch probleem (alle maatschappijen hetzelfde probleem en de vliegmaatschappij in dit geval schuldeloos). Het aantal binnenlandse vluchten kan ik echt niet op twee handen tellen. Toch heb ik alleen maar goede ervaringen, behalve dus 2 x een vertraging door mist. Dus je moet geluk hebben c.q. je kan 'ns pech hebben.
Sundri schreef:
>
> Op de heenvlucht van Delhi naar… afgelopen december alleen
> vertraging gehad door mist in Delhi, en dat is dus geen
> mechanisch probleem (alle maatschappijen hetzelfde probleem
> en de vliegmaatschappij in dit geval schuldeloos).
Het ligt iets gecompliceerder. Probleem is dat behalve Indian Airlines, Air India en in beperkte mate Kingfisher, de Indiase maatschappijen geen toestellen en gekwalificeerde bemanningen hebben die een zgn. CAT-IIIA ILS landing mogen uitvoeren (zicht minimaal 200 meter op de landingsbaan).
De baan van Delhi is wel geschikt voor landingen onder zulke omstandigheden, maar de meeste particuliere maatschappijen hebben niet willen investeren in materieel en personeel. Dit was 2 jaar geleden een behoorlijk punt van discussie in de kranten ivm de vertragingen. Zo ver ik weet is de situatie niet veranderd.
Het is voor reizigers met binnnelandse vluchten wel een punt om in je achterhoofd te houden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?