Hotel/hostel mumbai + zuiden

• Arlette

Goedemorgen.

We zijn 2 vijftigers en gaan voor het eerst naar India. We willen beslist niet in super de luxe hotels, maar om te aclimatiseren zouden we prijs stellen op een beetje rustig hostel, hotel of bij iemand prive thuis, in Mumbai.

Daarna hebben we het plan om de langs de kust naar beneden te trekken met het openbaar vervoer, de grote toeristische plekken links laten liggend. Heeft iemand tips voor ons? Bij voorbaat dank, Arlette

• Rob

Arlette,

Zelf heb ik in Mumbai in New Haven gelogeerd, Andheri East.

Zeer eenvoudige kamer, 700/800 roepies, maar rustig gelegen in een woonwijk.

Het leuke vond ik de eigen voordeur.

Rob

http://www.xs4all.nl/~devarosa/newhavenp.htm

• Arlette

Bedankt!

• Dennis

Ik ben nog nooit op het door Rib aangegeven adres geweest, maar wel bekend in Andheri. Het is een buitenwijk van de stad, vlakbij het vliegveld. Je kunt er goed het leven van Bombay proeven. Aan de andere kant is een bezoekje aan het centrum van de stad (de Gateway, de Chor Bazaar, Crawford Market, CST station, Chowpatty, Universiteit etc) wel een eindje weg; met openbaar vervoer al gauw anderhalf uur. Met de taxi kan het nogal verschillen ivm verkeerdrukte. Die overweging moeten jullie even voor jullie zelf maken. Ik heb zelf ruim een jaar in Andheri gewoond en ging dagelijks naar het Zuiden van de stad. Ik vond het wel de echte Bombay ervaring. Maar voor ieder wat wils natuurlijk. Heel veel plezier!

• Arlette

Ook bedankt!