Delhi-lhasa-kathmandu

• Anita

Hallo,

In oktober ga ik samen met mijn vader naar India, tibet en nepal.

De bedoeling is om eerst naar delhi te vliegen, vandaar uit meteen door naar lhasa te vliegen, na een tijdje in lhasa dan overland naar kathmandu en dan vanuit kathmandu uiteindelijk weer terugvliegen op delhi.

Nu ben ik alleen een beetje aan het verdwalen in het doolhof van vluchten, prijzen en mogelijkheden.

Wie heeft hier wellicht wat meer overzicht op en kan ons helpen?

Suggesties welkom!

Alvast bedankt voor reacties,

Gr anita

• p.rospere

Hoi anita als lhasa toch op je planning staat zou ik ( ik weet niet hoe het met je tijdschema uitziet) overwegen op peking aan tevliegen en de nieuwe peking- lhasa treinverbinding uit proberen. Een vriend van mij heeft het pas gedaan en hij was helemaal lyrisch!!!! Nog leuker zou het zij moskou peking ook per trein te doen maar dat is wel een heeeele lange ruk, veel plezier met plannen maken!

• KeesS

Ja die treinverbinding ziet er geweldig uit. Ik heb alleen begrepen dat het moeilijk is om aan tickets te komen, er is zoveel belangstelling.

• erik

Je kunt delen van je trip door Nederlandse of Nepalese reisburesaus laten regelen, dat kan je hier dus al doen als je wilt. Er zijn Nederlandse reisbureaus die dat voor je kunnen doen,maar ik zal ze ivm reclame hier niet noemen, Beetje googelen en je vindt wel wat.

Ik denk dat ik eerst naar Kathmandu zou gaan en 2-3 dagen later naar Lhasa, anders zit je ineens heel erg op hoogte (3700 meter) wat niet iedereen even goed verwerkt.

Ik zou het stuk India doen, doorgaan naar Nepal, de Tibet trip maken, terug naar Kathmandu en dan door naar huis, als het allemaal lukt.

Als je dan hier je vluchten naar Delhi, naar Kathmandu en naar huis boeket en eventueel de trip naar Lhasa, dan heb je al een aardig deel van je schema klaar.

• p.rospere

Je zal het beslist wel weten anita, maar gulf airways is heel coulant in in aankomst - vertrek vliegveld, met andere woorden je hoeft niet in delhi aan te vliegen en er ook weer van vertrekken. Ben zelfs meermaals in dhaka geland en dan overland naar india gereisd en van daar weer vertrokken allemaal “no problem”.