Chaddar Trek naar Zanskar

• Bas

Hallo,

Wij gaan in maart waarschijnlijk naar Ladakh. Op internet kwam ik de Chaddar Trek naar Zanskar tegen, een expeditie langs de Zanskar Rivier.

Zijn er mensen die deze trekking hebben gedaan? Is de trekking zwaar? Is het een goede keuze om te doen?

Groeten,

Bas

• Anita

ik heb het idee dat het in maart nog veel te vroeg is!! sneeuw en ijs! heb je dat al uitgezocht?

• Bob

De Chaddar Trek is juist een winter trektocht. Je loopt over de bevroren Zanskar rivier van Zanskar naar Ladakh. Misschien is maart zelfs al te laat..? Ik dacht dat januari een goede tijd was daarvoor. Voor de overige trektochten in Zanskar is juli tot september een betere tijd.

Ik wil in de zomer een trektocht gaan doen in Zanskar. Ik zit te denken aan Darcha - Lamayuru. Zijn er andere mensen die daar ook heen willen? Ik wil het of met een paar mensen via een lokale trekkingsburo doen, of met een groepsreis.

• Anita

Ok, dan heb ik die rivier een keer in een documentaire op tv gezien. Toen liepen de ladahki over een bevroren rivier om hun kinderen naar Leh te brengen, om daar naar school te kunnen gaan. Heel indrukwekkend.

Het lijkt me overigens best zwaar!!!

Ik ga eind april, wil ook de bergen in, maar voor de treks is het nog te vroeg, denk ik.

• Bob

Ga je naar Ladakh of Zanskar? Zanskar is volgens mij buiten de zomermaanden niet te bereiken, behalve hartje winter over de rivier.

In Ladakh kun je eind april misschien wel een aantal treks doen, die niet te hoog gaan.

Er zijn inderdaad een paar documentaires over de toch over de Zanskar rivier. Ooit wil ik 'm ook nog wel een keer lopen. Ik denk dat ie door de kou ook vrij zwaar is.