Zuid India natuur mooi?

• ossy

Hallo,

Wij overwegen te gaan backpacken in Zuid China. Iets meer dan een jaar hebben we het noorden gedaan samen met Nepal en daar de bekende plekken bezocht. Delhi Jaipur Varanassi en naar het noorden van Nepal.

Dit jaar willen we het anders doen en gedurende vier weken van Bombay naar het zuiden trekken via o.a. Goa Cochin en Madras.

Kan iemand vertellen hoe dit kwa natuurschoon is? Valt het tegen is het vlak zoals in Nederland of kunnen we beter iets anders doen in India

Alvast bedankt voor de info

Ossy

• p.rospere

Wij overwegen te gaan backpacken in Zuid China????? ik neem aan dat je zuid india bedoelt??? Maar om je vraag te beantwoorden, de natuur is suuuuuuuuper in zuid india. Ik heb heel zuid india kris kras gedaan op mijn enfield( ik blijf er bij de beste manier om india te doen). En ik kan wel heel lyrisch hier gaan doen over de natuur in zuid india maar als ik kiezen moet tussen een paar dingen in zuid india dan staat met op nummer 1 met stip de weg van “kodaikanal naar munnar” en de “coorg”.

• ossy

Hallo,

Bedankt voor je reactie, inderdaad bedoel ik Zuid India maar twijfel ik nog tussen Zuid China om vandaaruit naar Tibet te reizen. Dit hangt natuurlijk af van de moesson, wij willen zo in julie augustus gaan en zijn best ervaren met de rugzak en LP Met de motor is uiteraard geweldig ben begin vorig jaar met vier kornuiten in Noord Thailand geweest de Gouden Driehoek 2200km op een motor geweldig. Nu willen we met zijn tweeen of drieen als mijn zoon ook mee wil, misschien moet ik er maar met een Enfield achteraan rijden. Is het met openbaar vervoer redelijk te doen? Hebben al hele bijzonder busritten in Vietnam Cambodja en recentelijk Myanmar (The hell road van Inle naar Mandalay) Het is er in de tijd dat wij willen gaan dan best wel groen. Kennen dus de moesson periodes in Azie. Is het ook hier dan aan het einde van de dag de hemelpoorten open of de hele dag.

Bedankt voor je info hebben we wat aan

Mvg

Oscar

• theo

Kodiakanal, Munnar, Connor, Ooty, de botanische tuinen vond erg de moeite waard, bergen meren allemaal cool en groen, de kust is ook mooi,de backwaters, prachtig.

De steden in India en doorgaande wegen vind ik wel steds viezer worden, dit is een naddeel.

Ga in de winter, iets minder warm/heet.

Dit in vergelijking met Nepal, ja, dan heb ik nog wel iets te zeggen. :D:D

• ossy

Hoi Theo,

Bedankt voor je info, zo te horen allemaal heel erg mooi, tja Nepalvonden we ook heel erg mooi. We willen vierweken en gezien ons werk helaas alleen mogelijk in de zomervakantie voor zo'n lange periode. Loop je nu echt het risico dat je vakantie alleen maar uit regen bestaat

Mvg

Ossy

• theo

Natte moesson begint Mei-juni vanuit Kerala, kan heel mooi zijn.

We ff oppassen dat wegen begaanbaar zijn en stuwdammen niet doorbreken.

Ach er wil nog wel eens wat overstromen, maar keer dan kniehoog staat het water meestal niet. ;) Echt wel een belevenis, maar een vast rooster is natuurlijk niet handig in die tijd.

En de regen verkoelt lekker.

• sandra

Hallo, wij vertrekken 24 januari naar Zuid India. Kan iemand mij vertellen of er ook mooie snorkelplekken zijn bij Kovalam of Mahabalipuram, of heeft het helemaal geen zin om een snorkel mee te nemen?

• theo

Het is mij niet bekend dat je daar goed kan snorkelen.

Bali of de rode zee zijn beter lijkt me.;)

• p.rospere

Sadra mamallapuram kan je vergeten maar ik heb mij laten vertellen dat in buurt van rameswaram wel heel goeie snorkel plekken te vinden zijn!!!!

En theo wat te denken van de andamanen!!!

• theo

Ja daar had ik eens naar toe gewild….

Maar, ja nu ben ik verslaafd aan Nepal, heel ver van snorkelplekken. :D:D

Ach, ik heb de Noordzee aan de ene kant en de Waddenzee aan de andere, ik mag niet klagen. ;)